اینستاگرام یا فروشگاه اینترنتی؟
اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی محبوب در سراسر دنیاست که کاربران فعال بسیاری دارد. این برنامه در ابتدا اپلیکیشنی برای اشتراک گذاری عکسها و ایدههای هنری جذاب بود، اما به تدریج و با افزایش تعداد کاربران، ماهیت و کارکرد این برنامه به طور کلی تغییر کرد. با توجه به تمام کاربردهای این برنامه، افراد زیادی از این اپلیکیشن بعنوان پلتفرمی برای تبلیغ کسب و کار و همچنین شیوهای نوین در جهت بازاریابی محصولات شرکت خود استفاده میکنند. بسیاری از شرکتهای بزرگ و معروف دنیا، از اینستاگرام بعنوان یکی از قطبهای تبلیغات خود استفاده میکنند.
اما آیا با وجود یک پیج موفق اینستاگرامی، شما بینیاز از یک فروشگاه اینترنتی هستید؟
جواب ما به این سوال یک ” نه بزرگ ” است، چون:
- هر لحظه این امکان وجود دارد که در اثر خطایی در اپلیکیشن اینستاگرام، پیج شما غیرفعال شود.
- احتمال در قطعی اینترنت یا فیلتر اپلیکیشن اینستاگرام هر لحظه باعث مرگ هزاران کسب و کار اینترنتی میشود.
- یک فروشگاه اینترنتی با داشتن نماد الکترونیک، در جذب اطمینان افراد بسیار موفقتر عمل خواهد کرد. درواقع کاربر با مشاهده نماد و وجود درگاه بانکی با اطمینان بیشتری وجه موردنظر را پرداخت خواهد کرد.
- اگر کسب و کار موفق اینستاگرامی دارید، مثلا اگر در حوزه پوشاک فعال هستید، کلید واژه “خرید آنلاین پوشاک” را جستجو کنید، خواهید دید که هیچ نشانی از کسب و کار اینستاگرام شما، در نتایج نمایش داده شده توسط گوگل وجود ندارد و از آنجا که غالب خریدهای اینترنتی اتفاق افتاده، نتیجه جستجو در گوگل است، پیج شما از جذب چنین مخاطبانی بیبهره خواهد بود.
پیشنهاد ما به شما این است که یک فروشگاه اینترنتی در کنار کسب و کار اینستاگرامی خود داشته باشید تا هم فالورهای خود را حفظ کنید و هم مخاطبان جدیدی را جذب کسب و کار خود کنید.