آوین آویسا – خدمات سئو | فروشگاه اختصاصی | بلاک چین و رمزارزها
  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • خدمات فروشگاه اختصاصی
    • خدمات سئو
    • خدمات بلاک‌چین و رمزارزها
    • خدمات ربات معامله‌گر
  • آخرین پروژه‌ها
  • وبلاگ
  • تازه های تکنولوژی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • English
آوین آویسا – خدمات سئو | فروشگاه اختصاصی | بلاک چین و رمزارزها

بخش Benchmark در گوگل آنالیتیکز

خانه / صفحه وبلاگ / سئو / بخش Benchmark در گوگل آنالیتیکز

بخش Benchmark در گوگل آنالیتیکز

توسط نویسنده آوین آویسا درسئو

بخش Benchmark در گوگل آنالیتیکز به شما این امکان را می دهد که داده های خود را با داده های انبوه شرکت های دیگر که داده های خود را به اشتراک می گذارند مقایسه کنید. این زمینه ارزشمندی را فراهم می‌کند و به شما کمک می‌کند تا اهداف معنی‌داری را تعیین کنید، در مورد روندهایی که در صنعت شما رخ می‌دهد بینش کسب کنید و دریابید که در مقایسه با رقبایتان چگونه عمل می‌کنید. بخش Benchmark در گوگل آنالیتیکز یکی از قسمت های بخش Audience (مخاطبان) است.

مشاهده گزارش

۱. وارد حساب گوگل آنالیتکز خود شوید.

۲. وارد view دلخواه شوید.

۳. بخش Reports را باز کنید.

۴. انتخاب کنید Audience > Benchmarking.

بخش ‌Benchmark

با استفاده از منوی موجود در گزارش‌های Benchmarking، می‌توانید از میان بیش از ۱۶۰۰ دسته‌بندی صنعتی، دسته موردنظر را انتخاب کنید. می‌توانید داده‌ها را بر اساس موقعیت جغرافیایی اصلاح کنید و از بین هفت طبقه‌بندی اندازه ترافیک بازدید، انتخاب خود را محدودتر کنید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که property خود را با properties با سطوح ترافیکی مشابه در صنعت خود مقایسه کنید. به عنوان مثال، می‌توانید property خود را با تمام properties در صنعت «هتل‌ها و اقامتگاه‌ها» در بریتانیا که ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ sessions متوسط روزانه دریافت می‌کنند، مقایسه کنید.

داده های در دسترس

داده های Benchmarking برای هر مقدار از ابعاد زیر در دسترس است:

  • گروه‌بندی پیش‌فرض کانال (مانند کانال‌های اجتماعی، سرچ مستقیم، Referral، جستجوی ارگانیک، جستجوی پولی، نمایش، و کانال‌های ایمیل)
  • مکان (کشور/منطقه)
  • دستگاه (مانند دسکتاپ، موبایل و تبلت)

می توانید داده های خود را با معیارهای زیر مقایسه کنید:

  • جلسات (یعنی تعداد جلسات)
  • % جلسات جدید
  • جلسات جدید (یعنی تعداد جلسات از کاربران جدید)
  • تعداد صفحات / جلسه
  • میانگین مدت زمان جلسه
  • نرخ پرش
نحوه فعال کردن ‌Benchmarking

برای مشاهده داده‌های Benchmark، باید داده‌های خود را «به‌صورت ناشناس با Google و دیگران» به اشتراک بگذارید. پس از انجام این کار، داده های شما در Benchmarks گنجانده می شود. داده هایی که به اشتراک می گذارید (از جمله اطلاعات مربوط به حسابی که از آن به اشتراک گذاشته شده است) ناشناس هستند.

  • به حساب Analytics خود وارد شوید.
  • روی Admin کلیک کنید.
  • در زیر ACCOUNT، روی Account Settings کلیک کنید.
  • چک باکس Benchmarking را انتخاب کنید.
  • روی save کلیک کنید.
گزارش‌های مربوط به Benchmarking

در این بخش می‌توانید از بین سه گزارش زیر، مورد دلخواه را انتخاب کنید:

  • Channels داده های کانال شما را با Benchmarkهای هر کانال در گروه بندی کانال پیش فرض مقایسه می کند: Social، Direct، Referral، Organic Search، Paid Search، Display، Email.
  • Location داده‌های کشور/منطقه شما را با Benchmarkهای هر یک از کشورها/سرزمین‌هایی که از آن‌ها ترافیک دریافت می‌کنید مقایسه می‌کند.
  • Devices داده‌های دستگاه‌های شما را با Benchmarkهای ترافیک دسکتاپ، تلفن همراه و تبلت مقایسه می‌کند.
نحوه مقایسه داده ها با استفاده از Benchmark

از منوهای انتخاب (بالای هر گزارش) برای تعیین Benchmark که می خواهید داده های خود را با آن مقایسه کنید، استفاده کنید.

  • Industry Vertical (الزامی): یکی از بیش از ۱۶۰۰ دسته صنعتی را انتخاب کنید.
  • Size by daily visits (الزامی): از هفت طبقه بندی اندازه ترافیک انتخاب کنید. این به شما امکان می دهد property خود را با properties با سطوح ترافیکی مشابه در صنعت خود مقایسه کنید.
  • Geographic location (اختیاری): با انتخاب یک مکان جغرافیایی، داده های Benchmark را به یک کشور یا قلمرو خاص محدود کنید.

تفسیر گزارش

در بخش Benchmark در گوگل آنالیتیکز مقادیر موجود در جدول، درصدی را نشان می‌دهد که دارایی شما نسبت به معیار برای هر متریک بهتر یا کمتر عمل می‌کند. یک مقدار مثبت (به عنوان مثال، ۶۷.۸۰٪) نشان می دهد که دارایی شما بهتر از معیار عمل می کند. یک مقدار منفی (به عنوان مثال –۲۵.۲۵٪) نشان می دهد که دارایی شما از معیار عملکرد کمتری دارد.

benchmark-1دو کلید برای نمایش بهتر در بالای جدول موجود است:

  • مقادیر واقعی متریک را در جدول نشان دهد/نشان ندهد.

  • نشان دادن/نشان ندادن رنگ‌های نقشه در جدول. رنگ سبز تیره‌تر را نشان می‌دهد که در آن مورد، property شما به طور قابل توجهی بهتر از Benchmark است و رنگ تیره‌تر قرمز نشان می‌دهد که در آن مورد، property شما به طور قابل‌توجهی عملکرد پایین تری از Benchmark دارد.

گزارش های Benchmark هر ۲۴ تا ۴۸ ساعت به روز می شوند.

منابع:

https://support.google.com/analytics/answer/6086666?hl=en&ref_topic=6086651#zippy=%2Cin-this-article

https://support.google.com/analytics/answer/6086659?hl=en&ref_topic=6086651

https://support.google.com/analytics/answer/6086676?hl=en&ref_topic=6086651

  • تعادل در تنگل IOTA قسمت دوم
    قبلی نوشتهتعادل در تنگل IOTA قسمت دوم
  • بعدی نوشتهگزارش Users flow در گوگل آنالیتیکز
    تعادل در تنگل IOTA قسمت دوم

دیدگاهتان را بنویسید (لغو پاسخ)

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

*
*

Copy