آوین آویسا – خدمات سئو | فروشگاه اختصاصی | بلاک چین و رمزارزها
  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • خدمات فروشگاه اختصاصی
    • خدمات سئو
    • خدمات بلاک‌چین و رمزارزها
    • خدمات ربات معامله‌گر
  • آخرین پروژه‌ها
  • وبلاگ
  • تازه های تکنولوژی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • English
آوین آویسا – خدمات سئو | فروشگاه اختصاصی | بلاک چین و رمزارزها

صفحه وبلاگ

خانه / صفحه وبلاگ
03اردیبهشت

تاثیر ریدایرکت 301 بر سئو

اردیبهشت 3, 1401 نویسنده آوین آویسا سئو

آیا ریدایرکت 301 در سئو، می تواند بر رتبه بندی گوگل تأثیر بگذارد؟

ریدایرکت، درواقع به معنی تغییر مسیر است که به دلایل مختلفی برای صفحات وبسایت ایجاد شده است. با استفاده از ریدایرکت 301 علاوه بر اینکه مسیر کاربران تغییر می کند، اعتبار صفحه قدیمی را نیز به صفحه جدید منتقل می کند. درواقع، ریدایرکت 301، یک عامل رتبه بندی برای گوگل است.
زمانی که یک صفحه وب به طور دائم به یک مکان جدید منتقل شده است، قطعا ریدایرکت 301 بهترین روش SEO است.
اما آیا واقعا می تواند بر رتبه بندی گوگل تأثیر بگذارد؟
برای اطلاع از اینکه آیا ارتباطی بین ریدایرکت های 301 و رتبه بندی بهبود یافته گوگل وجود دارد یا خیر، در ادامه با ما همراه باشید.

ریدایرکت های 301 چیست؟

ریدایرکت 301، یک تغییر مسیر سمت سرور برای URL است که برای همیشه تغییر کرده است.

شما می توانید از ریدایرکت 301 برای بخش های زیر استفاده کنید:

  • تغییر مسیر از HTTP به HTTPS
  • انتقال از یک دامنه قدیمی به دامنه جدید
  • بهینه سازی URL Slugs برای پست ها و صفحات موجود
  • انتقال به یک پلت فرم وب سایت جدید
  • تغییر URL صفحات از https://domain.com/page.html به https://domain.com/page/ 

بیشترین بحث درمورد پیرامون ریدایرکت های 301 در سئو، بر این موضوع متمرکز است که آیا رتبه صفحه نیز از URL قدیمی به URL جدید منتقل می شود یا خیر. یا اگر لینک های ورودی برای URL قدیمی وجود داشته باشد، آیا آنها به طور خودکار در URL جدید اعمال می شوند؟

 

شواهدی علیه ریدایرکت 301 در سئو به عنوان یک عامل رتبه بندی

هر صفحه ای که در گوگل ایندکس می شود، یک اعتبار دارد. این اعتبار می تواند منفی یا مثبت باشد یا مقدار آن کم یا زیاد باشد. بر اساس همین اعتبار نیز رتبه ها در نتایج گوگل مشخص می شوند. در مورد ریدایرکت 301 به عنوان یک عامل رتبه بندی، به طور رسمی چیز زیادی گفته نشده است.

در سال 2012، مت کاتز، رئیس تیم وب اسپم گوگل (Google’s Webspam Team) نشان داد که گوگل تعداد نامحدودی ریدایرکت را دنبال خواهد کرد. حتی اگر یک صفحه به صفحه دیگر، بارها و بارها هدایت شود، گوگل چندین پرش انجام می دهد. این را نیز درنظر داشته باشید که Googlebot ممکن است پس از چهار تا پنج پرش، دنبال کردن ریدایرکت ها را متوقف کند.

در سال 2013، کاتز تأیید کرد که درصد کمی از رتبه صفحه در ریدایرکت 301 از بین می رود. در حالی که برخی از متخصصان سئو، ضرر 15 درصدی از ریدایرکت را نقل می کنند.

در سال 2016، جان مولر به این سؤال پاسخ داد که آیا ریدایرکت های 301 باعث تغییر رتبه صفحه می شود یا خیر.

“به شما اطمینان می دهیم که نوسانات، ممکن است با هر تغییر مسیر اتفاق بیفتد. ما نمی‌توانیم تضمینی صددرصد برای آن ها ارائه بدهیم، اما به شما می گوییم که رتبه صفحه معمولا با حرکت HTTP به HTTPS تغییر چندانی نمی کند.”

“…برای تغییر مسیرهای 301 یا 302 از HTTP به HTTPS، هیچ رتبه صفحه ای از بین نمی رود.”

در سال 2019، جان همچنین تأیید کرد که HTTPS و گواهی امنیت SSL به عنوان یک فاکتور بر رتبه بندی جستجوی وب سایت تأثیر می گذارد. تغییر مسیر یک وب سایت از HTTP به HTTPS مناسب ترین راهی است که ریدایرکت 301 را به فاکتورهای رتبه بندی مرتبط می کند.

در سال 2020، مولر پیامدهای احتمالی SEO را مورد بررسی قرار داده است. ریدایرکت ها، می توانند بر سرعت وبسایت تأثیر منفی بگذارند. این مورد را نیز توجه داشته باشید که گوگل فقط تا پنج “پرش” را در زنجیره ریدایرکت دنبال می کند و بعد از آن متوقف می شود.

در سال 2021، گوگل راهنمای ریدایرکت ها و جستجوی گوگل را در اسناد سئوی خود به روز کرد و تأیید کرده است که از بین انواع ریدایرکت ها، ریدایرکت 301 به احتمال زیاد به درستی خزیده می شوند و می تواند یک عامل رتبه بندی باشد.

تنها زمانی که ممکن است که با استفاده از ریدایرکت های 301 افزایش رتبه بندی را تجربه کنید که از HTTP به HTTPS می روید.

اگر به درستی انجام شود، ریدایرکت 301 نباید تاثیری بر رتبه بندی جستجوی وب سایت شما داشته باشد.

 

منبع:

https://www.searchenginejournal.com/ranking-factors/301-redirects/

ادامه مطلب
03اردیبهشت

طراحی استراتژی محتوا در 8 مرحله کاربردی (2)

اردیبهشت 3, 1401 نویسنده آوین آویسا سئو

در این مقاله قصد داریم به طراحی استراتژی محتوا برای وب سایت بپردازیم. متن پیش رو، ادامه قسمت اول مقاله با عنوان ” طراحی استراتژی محتوا در 8 مرحله کاربردی (1) “ می باشد.  موارد 1 تا 4 را در مقاله قبلی، به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. باقی فاکتورها را نیز، در این مقاله به طور کامل بررسی خواهیم کرد. پیشنهاد می شود، قبل از خواندن ادامه مطالب برای درک بیشتر، بخش اول این مقاله را مطالعه فرمایید.

توصیه می شود به عنوان یک سئو کار، همواره از هر اپدیت گوگل و کاربرد آن ها باخبر باشید. برای درک بیشتر با ما همراه باشید.

مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل عبارت است از:

  1. کیفیت بالای محتوا
  2. نمایه سازی و بررسی وبسایت در تلفن همراه و موبایل
  3. بهبود استفاده از تجربه کاربری در صفحه
  4. سرعت صفحه
  5. بهینه سازی صفحات
  6. لینک های داخلی
  7. لینک های خارجی
  8. فاکتورهای برتر رتبه بندی Local

5. بهینه سازی صفحه وبسایت

بهینه سازی صفحه، ارتباط نزدیکی با Page Experience دارد که با پشت پرده محتوا و سئوی شما سروکار دارد. این جنبه‌ها، سال‌هاست که وجود داشته‌اند و هنوز هم تأثیر قابل‌توجهی بر روی افزایش بازدید وب‌سایت و قرار گرفتن آن در موقعیت SERP دارند.
بهینه سازی وب سایت، همچنین می تواند در طراحی استراتژی محتوا به شما کمک کند تا موتورهای جستجو و کاربران سریعتر آن را پیدا کنند. اینها تنها چند مورد از روش هایی هستند که همچنان در سال های آینده تأثیر زیادی خواهند داشت:

  • Metadata

این اطلاعات شامل برچسب عنوان و توضیحات صفحه شما است.درواقع، اطلاعاتی در مورد وبسایت شما است که کاربران در SERP ها می بینند. گاهی اوقات گوگل جملاتی از محتوا را از صفحه خارج می کند و به صورت متا آن را به عنوان توضیحات در SERP ها درج می کند که بهتر با درخواست کاربر مطابقت داشته باشد.

به صورت زیر به نظر می رسد:

Metadata

همانطور که می دانید، باید بهترین عناوین و توضیحاتی را که می توانید برای صفحات خود بنویسید، اما به خاطر داشته باشید که همیشه از آنها استفاده نمی شود. متا تگ های بیشتری نیز در سئو وجود دارد که باید بدانید و به این فکر کنید: افزودن ساده یک متا تگ خاص می تواند منجر به افزایش 300 درصدی کلیک ها از Google Discover شود.

  • Schema یا طرحواره

نشانه گذاری Schema، یکی دیگر از عوامل بررسی یک وب سایت است که به موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری در مورد محتوای شما می دهد. Schema در سال 2011 ایجاد شدند و اکنون تقریباً 600 نوع مختلف از آن ها وجود دارند که می توانید برای ارائه بهتر مطالب خود از آن ها استفاده کنید. Schema، شناسایی اطلاعات ضروری در یک وب سایت را برای موتورهای جستجو آسان تر می کند. نشانه گذاری Schema درواقع چیزی است که به گوگل کمک می کند تا اطلاعات غنی را در نتایج جستجو نمایش دهد و آن را به بخش مهمی از SEO تبدیل می کند.

  • قطعه های ویژه (Featured Snippets)

Featured Snippets که گاهی اوقات به‌عنوان موقعیت مطلوب 0 شناخته می‌شوند، قسمتی از محتوا هستند که از کپی صفحه استخراج شده و مستقیماً در نتایج جستجو ارائه می‌شوند.

Featured Snippets.

  • Google Discover

Google Discover، یکی از جدیدترین فاکتورهای سئو مرتبط با محتوا است که به وجود آمده است. Google Discover، مانند باز کردن یک جعبه که ترکیبی تاکو بل پر از بوریتو است، زیرا پتانسیل ترافیک ارگانیک بیشتری نسبت به نتایج جستجوی استاندارد دارد.

برای اینکه ببینید آیا در حال حاضر در Google Discover رتبه دارید یا خیر، گزارش را در Google Search Console بررسی کنید.

Google Discover

6. پیوند داخلی (Internal Link Structure)

ساختار پیوند داخلی به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات را بهتر پیدا کنند.

کوری موریس، معاون بازاریابی ولتاژ، در مورد نتایج اولویت بندی پیوند داخلی، برای وبسایت شما نظرات خود را اینچنین بیان می کند:

  • کمک به کاربران
  • مدیریت جریان پیوند (به عنوان مثال، جایی که ترافیک به محض رسیدن به سایت شما می رود).
  • ساختن یک نقشه راه پیرامون موضوعات محتوایی خاص.
  • Canonicals.
  • اولویت بندی نمایه سازی صفحات خاص

این به این معنی است که طراحی استراتژی محتوا برای لینک دادن به صفحات مختلف، ابتدا باید کاربر محور باشد. سپس می توانید بر نحوه هدایت ترافیک به مجموعه ای اساسی از صفحات تمرکز کنید.

7. لینک های مرتبط و معتبر به دست آورید (Earn Relevant & Authoritative Links)

اگر می‌خواهید رتبه خوبی در SERP کسب کنید، لینک ها همچنان یکی از مؤلفه‌های پیشرو در سئو خواهند بود. کسانی که می گویند بدون لینک های ورودی (با نام مستعار، بک لینک) می توانید به موفقیت برسید را نادیده بگیرید. احمقانه است که از هیچ استراتژی قدرتمندی برای ایجاد لینک استفاده نکنیم. از آنجایی که هر صنعت منحصر به فرد است، فرصت های لینک سازی مختلفی برای هر یک وجود دارد.
با این حال ممکن است لینک ها در چند دهه آینده ارزش خود را از دست بدهند، اما همچنان به عنوان یک سیگنال رتبه بندی فعال هستند.

8. موقیت مکانی (Local)

گوگل بیان می کند که Local به سه فاکتور رتبه بندی تقسیم می شود. مطابق شکل زیر داریم:

موقیت مکانی (Local)

  • Relevance

ارتباط نزدیکی بین لیست های تجاری وبسایت شما، با درخواست کاربر وجود دارد. وقتی درباره ارتباط جستجوی محلی صحبت می‌کنید، می توانید پرس و جوهای جستجو مانند ‘Best Burritos’ را ببینید. Relevance درواقع مسئله حیاتی الگوریتم Local Google است.

لیست های تجاری وبسایت، مانند  Google My Business، لیست های Bing Places، و غیره با NAP (نام، آدرس، شماره تلفن) و  سایر ویژگی های اصلی مرتبط با تجارت شما گره خورده است. این مهم است که تمام اطلاعات دقیق را به طور کامل تکمیل کنید تا موتورهای جستجوگر به درک بهتر تجارت و ارتباط شما با کاربر کمک کنند.

  • Distance

فاصله، به موقعیت جغرافیایی جستجوی کاربر و وبسایت شما اشاره دارد. هرچه تجارت شما به جستجوگر نزدیک‌تر باشد، احتمال بیشتری دارد که مکان آن در نتایج موقعیت مکانی ظاهر شود.
اینجاست که عبارت‌های جستجو با “near me” مورد توجه قرار می‌گیرند.

Distance

  • Prominence

Prominence، به محبوبیت تجارت شما در حالت آفلاین کمک می کند. گوگل به ما نشان می دهد که کاربران در Prominence به دنبال چه چیزی هستند:

Prominence شامل اطلاعاتی است که گوگل در مورد یک تجارت از وب، مانند لینک ها، مقالات و دایرکتوری ها دارد. تعداد مرور گوگل و فاکتور امتیاز مرور در رتبه بندی جستجوی محلی. بررسی های بیشتر و رتبه های مثبت می تواند رتبه بندی محلی کسب و کار شما را بهبود بخشد. موقعیت شما در نتایج وب نیز یک عامل است.

نکته کلیدی: E-A-T بر همه عوامل رتبه بندی تأثیر می گذارد.

E-A-T به تخصص، اعتبار، و قابل اعتماد بودن اشاره دارد و در دستورالعمل های رتبه بندی جستجوی جستجوی گوگل ویژگی های برجسته ای دارد. در حالی که E-A-T ممکن است یک عامل رتبه بندی نباشد، اما به طور غیر مستقیم بر رتبه بندی شما تأثیر می گذارد. این به ما کمک می‌کند که متوجه شویم گوگل دقیقا در کدام قسمت روی بهبود کیفیت نتایج جستجو متمرکز شده است. E-A-T برای ارزیابی صحت محتوای شما استفاده می شود و به نوبه خود بر رتبه بندی شما تأثیر می گذارد.

عاقلانه است که از آن استفاده کنید.

به شما توصیه می کنیم، اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد E-A-T را دارید، می توانید به مقاله  “E-A-T دقیقا چیست و چرا برای گوگل مهم است؟” از سایت آوین آویسا مراجعه فرمایید.

حال با استفاده از این فاکتورهای رتبه بندی، برای بهبود سئوی وبسایت استفاده کنید.

سیگنال‌های رتبه‌بندی همه با هم جریان می‌یابند تا به بازاریابان سئو کمک کنند تا رقابت هیجان‌انگیز ایجاد کنند. فاکتورهای رتبه بندی به این 8 مورد خلاصه نمی شوند. درواقع، رتبه بندی در SERP مربوط به جدیدترین و بهترین نکات و ترفندها نیست. فاکتورهای رتبه‌بندی باید همانند یک راهنمایی در مورد کاری که باید انجام دهید، استفاده شود. درواقع، عالی بودن به معنای یک استراتژی سئو جامع تر و پیچیده تر برای عملکرد بهتر در حال حاضر است که به طور مستمر ادامه یابد.

امیدوارم که توانسته باشیم با ارائه این اطلاعات جامع، تاحدودی در مورد سئو و بهبود محتوای وب سایت کمک کنیم.

منبع:

https://www.searchenginejournal.com/ranking-factors/top-ranking-factors/

ادامه مطلب
03اردیبهشت

طراحی استراتژی محتوا در 8 مرحله کاربردی (1)

اردیبهشت 3, 1401 نویسنده آوین آویسا سئو

در این مقاله، کیفیت محتوای وبسایت و موارد مهمی از عوامل رتبه بندی گوگل که برای استراتژی سئو مهم است را به طور کامل توضیح خواهیم داد و چرایی آن ها را مورد نقد و بررسی قرار می دهیم.  هچنین نشان می دهیم تا برای بهبود سئوی وبسایت خود، بر روی چه عوامل رتبه بندی تمرکز کنید. به گفته جان مولر، شما باید روی جذابیت و کارایی محتوا تمرکز کنید. اما با وجود بیش از 1.8 میلیارد وبسایت آنلاین، چگونه می توانید این جذابیت را روی محتوای وبسایت خود ایجاد کنید؟
از آنجایی که گوگل، سایت‌ها را بر اساس صدها فاکتور رتبه‌بندی و ارزیابی می‌کند، دانستن استراتژی سئو، ممکن است برای بررسی کیفیت محتوای وبسایت غیرممکن به نظر برسد.

اما آنچه که می دانیم این است که گوگل به تنظیم و بررسی سیگنال های رتبه بندی برای پاسخگویی به نیازهای کاربران ادامه خواهد داد. این بدان معناست که حتی گرایش‌های جدید سئو نیز مرتبط با الگوریتم فعلی گوگل هستند و با کمی خلاقیت و آگاهی در سئو، این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید رتبه خوبی در گوگل کسب کنید.
سیگنال‌های رتبه‌بندی فقط به موارد بررسی شده در این مقاله محدود نمی‌شوند و دامنه ی گسترده تری دارد، اما مواردی که در اینجا برجسته شده‌اند، از تاثیرگذارترین عوامل رتبه‌بندی گوگل هستند که در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

در این مقاله، به مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل می پردازیم که عبارتند از:

  1. کیفیت بالای محتوا
  2. نمایه سازی و بررسی کیفیت محتوای وبسایت در تلفن همراه
  3. بهبود استفاده از تجربه کاربری در صفحه
  4. سرعت صفحه
  5. بهینه سازی صفحات
  6. لینک های داخلی
  7. لینک های خارجی
  8. فاکتورهای برتر رتبه بندی Local

1. کیفیت بالای محتوا

امروزه اکثر افراد، به دنبال محتوایی با کیفیت در وبسایت خود هستند. کیفیت محتوای وب سایت و وبلاگ، مسئله ای حیاتی و مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای کرد. علاوه بر این، محتوا به عنوان نقطه قوت برای وبسایت شما شناخته می شود و باید اطلاعات ارزشمندی را به کاربر ارائه دهد. امروزه الگوریتم های پاندا و فرد گوگل (Panda and Fred) وجود دارند که بر محتوای ارائه شده تاکید و نظارت دارند. در نتیجه، با ایجاد صفحاتی که دارای ارزش چندانی نیستند، ممکن است رتبه بندی وبسایت شما در گوگل کاهش یابد و اثر منفی داشته باشد. 

محتوای باکیفیت، باعث افزایش زمان استفاده کاربر در صفحه، کاهش نرخ پرش و ارائه محتوای مفید برای کاربر می شود.  محتوای صفحات نیز، باید از نظر سئو مفید باشد تا اینکه صرفاً به خوبی نوشته شده و طولانی باشند. در ادامه موارد دیگری را نیز بررسی خواهیم کرد که باعث نمایش وبسایت شما در SERP گوگل می شود.

  • RankBrain

دانستن هدف جستجوی کاربران از صفحات، امری ضروری است. اینجاست که RankBrain اعمال می شود. RankBrain درواقع یک سیستم یادگیری ماشین (machine learning) است که به گوگل کمک می کند تا هدف کاربر از سرچ را برای یک عبارت جستجو درک کند. برای اینکه بررسی کنید هدف کاربر از بررسی وبسایت شما چیست، باید در Google Analytics جستجو کنید تا متوجه شوید کاربران در وبسایت شما، به دنبال چه چیزی هستند.

خوشبختانه، تعدادی تکنیک برای این مسئله وجود دارد. گزارش‌هایی مانند جستجوی سایت و حضور کاربر می‌توانند به شما ایده دهند که مشتریان شما به دنبال چه چیزی در وبسایت شما هستند. همچنین می توانید گزارش عملکرد وبسایت خود را، در Search Console Google مشاهده کنید که به شما بینشی در مورد آنچه که مردم روی SERP ها کلیک می کنند تا به وبسایت شما برسند، می دهد.

به شما توصیه می کنیم اگر تمایل دارید در مورد Search Console Google و Google Analytics اطلاعات بیشتری بدست آورید، به مقاله “راهنمای جامع و کامل جستجو کنسول گوگل برای سئوکاران” و “معرفی صفحه خانه گوگل آنالتیکز“ از مجموعه وبلاگ های آوین آویسا مراجعه فرمایید.

  • استفاده از کلمه کلیدی

امروزه گوگل از محتوای با کیفیت پشتیبانی می کند. درواقع، کلمات کلیدی نقش اساسی در به وجود آمدن کیفیت محتوا هستند.

با انجام تحقیقات زیادی در بین رقبا و داده کاوی، می توانید کلمات کلیدی پرکاربردی و مورد استفاده را پیدا کنید که علیرغم اینکه نرخ جستجوی متوسطی دارند، نرخ کلیک بالایی را نیز برای مخاطبان شما دارند. همانطور که کریس هورناک، بنیانگذار بلاگ هندز، پس از انجام تحقیقات در مورد انتخاب کلمات کلیدی، شاهد افزایش 80 درصدی ترافیک در وبسایت خود بود.

بنابراین، همانطور که در صنعت در مورد تأثیر منفی کلمات کلیدی نامناسب در محتوا صحبت می شود، در نتیجه باید کلمات کلیدی اصلی، در محتوای خود را شناسایی کرده و آنها را با توجه به نیازهای کاربر خود قرار دهید.
به عنوان مثال، Google نشان داده است که جستجوهایی در تلفن همراه مانند برندهای تجاری و فروشگاه‌های مشابه و … در دو سال گذشته 60٪ افزایش یافته است. امروزه، بهترین روش برای بررسی این است که کلیدواژه ها را از لحاظ مترادف بودن و کلمات کلیدی مرتبط با موضوع یا موضوعات مشابه بررسی کنید. این روشی است که به شما، در استفاده از کلمه کلیدی پرکاربرد کمک می کند.

  • به روز بودن محتوا

به روز بودن محتوا، درواقع چیز جدیدی نیست. هنگامی که گوگل برای اولین بار در سال 2011 این بیانیه را اعلام کرد، باعث سردرگمی بین کاربران شد. برای محتوای باکیفیت نیاز ندارید مطالب قبلی را به روز نگه دارید. بلکه برای اینکه ببینید چه چیزی نیاز به تازه کردن و به روز شدن دارد، باید در عمق محتوا نفوذ کنید. به عنوان مثال، اگر فهرستی از ابزارها را ایجاد کرده باشید، می توانید تصاویر، قیمت و اطلاعات پیوست شده به هر ابزار را به روز کنید.

 

2. نمایه سازی و بررسی کیفیت محتوای وبسایت در تلفن همراه

نمایه سازی وبسایت در موبایل، به طور رسمی در مارس 2021 نهایی شد. از زمان شروع آن در سال 2017، در ابتدا روندی طولانی اما کند داشت.

به طور خلاصه، ایندکس موبایل راهی است که گوگل سایت شما را رتبه بندی می کند. اگر یک وب‌سایت مجزا برای تلفن همراه دارید، آدرس سایت تلفن همراه شما ایندکس می‌شود و به جای نسخه دسکتاپ برای رتبه‌بندی استفاده می‌شود. برای روشن بودن، هیچ شاخص جداگانه ای در خصوص رتبه بندی برای موبایل وجود ندارد. گوگل محتوای شما را که مستقیماً از نسخه موبایلی سایت شما می آید را ایندکس و رتبه بندی می کند.

3. بهبود استفاده از تجربه کاربران در صفحه

تجربه کاربری (UX)، عاملی است که تاثیر زیادی در سئو دارد و باید به آن بهبود بخشید. اگر UX را در نظر نگیرید، وب سایت شما در گوگل هیچ ارزش چندانی ندارد. در واقع، 38 درصد از مردم در صورتی که محتوا و طرح‌بندی برای آن ها جذاب نباشد، ممکن است برای همیشه از یک وب‌سایت استفاده نکنند. از طرفی، بررسی این کار می تواند مزایای بزرگی به همراه داشته باشد. Main Street Host، یک آژانس بازاریابی دیجیتال، با به‌روزرسانی محتوا و بهینه‌سازی آن، شاهد افزایش 66 درصدی بازدید در صفحات نمایه مشتری خود بود.

و همچنین Ezoic پس از بررسی تجربه کاربران در صفحه، شاهد افزایش 186 درصدی درآمد به ازای هر 1000 بازدیدکننده بود.

افزایش استفاده از تجربه کاربری در صفحه

  • طراحی سایت

طراحی سایت، یکی از اجزای مرتبط با تجربه کاربر است و تأثیر بسزایی بر سئو دارد. جان دوهرتی، ادعا دارد که یکی از بزرگترین تغییراتی که می توانم ایجاد کنم، طراحی سایت است.

او در ادامه، به بحث در مورد یک وب‌سایت می‌پردازد که در آن URL‌ها را از یک صفحه به یک صفحه زیرمجموعه تغییر می‌دهد تا بتواند از لینک های بیشتری استفاده کند. او توانست جلسات (sessions) را  74 درصد و مرور صفحات در هر جلسه را 41 درصد افزایش دهد.

طراحی سایت، نه تنها به کاربران کمک می کند تا آنچه را که به دنبال آن هستند با سرعت عمل بهتری در وب سایت شما پیدا کنند، بلکه می تواند به خزنده های موتورهای جستجو کمک کند تا صفحات بیشتری را در یک وب سایت پیدا کنند. به طور خلاصه، وب سایت های شما باید دارای ساختار مشخص باشند به طوری که به راحتی قابل استفاده نیز باشند.

تمام ابزارها و پیمایش در صفحات وبسایت، باید تا حد امکان ساده چیده شوند.

برای یافتن هر صفحه در یک وب سایت، کاربر باید تنها سه تا چهار کلیک کند. در حالی که این کار همیشه در سایت‌های بزرگ امکان‌پذیر نیست، راه‌هایی نیز وجود دارد که به کاربران کمک می‌کند، صفحات را به درستی جستجو و پیدا کنند تا مطمئن شوند آنچه را که نیاز دارند به آن می رسند.

  • ایجاد یک وبسایت امن (HTTPS)

دکتر پیت جی. میرز درمورد بررسی کیفیت محتوای وبسایت گفته است که تنها 30 درصد از نتایج صفحه اول گوگل از HTTPS استفاده می کنند. در حالی که استفاده نکردن از HTTPS لزوماً به وب سایت شما آسیب نمی رساند. این درست زمانی بود که Google برای اولین بار HTTPS را به عنوان عامل رتبه بندی در سال 2014 مشخص کرد و چندین تغییر تا به الان ایجاد شده است.

در سال 2017، گوگل مشخص کرد که مرورگر کروم (که حدودا 45 درصد از ما از آن استفاده می کنیم) زمانی که وبسایت ها دارای HTTPS نیستند، شروع به پرچم گذاری به عنوان “ناامن” در نوار URL می کند و پس از اعلام هشدار نهایی آنها، اگر مدیران وبسایت این تغییر را انجام ندهند، می توانند شاهد افزایش نرخ پرش باشند.

وقتی یک وبسایت HTTPS را در کروم اجرا می‌کنید، URL را به صورت زیر مشاهده می کنید:

ایجاد یک وبسایت امن (HTTPS)
اینها مواردی است که گوگل نشان می دهد HTTPS ضروری است. با این حال، تغییر به HTTPS می‌تواند در صورت عدم انجام صحیح، مشکلات زیادی را به وبسایت شما وارد کند.

  • استفاده از تجربه تبلیغات

Ad Experience در سال 2017 عرضه شد و کاربران کروم آن را مورد بررسی قرار دادند. اگر استانداردهای یک تبلیغات را نقض کنید، Chrome می تواند همه تبلیغات را از وب سایت شما حذف کند. همچنین کروم اکنون می تواند بر صاحبان وب سایت برای اجرای تبلیغات تهاجمی تأثیر بگذارد.

تجربه تبلیغات با تجربه کاربران در صفحه و Core Web Vitals مرتبط است. زیرا تحت تأثیر تجربه کاربر و نحوه تعامل کاربر با وب سایت شما قرار می گیرد.

4. سرعت صفحه خود را بهینه کنید.

پس از اینکه سرعت بارگذاری صفحه در دسکتاپ یک فاکتور رتبه‌بندی گوگل محسوب می شد، سرعت بارگذاری در موبایل نیز در سال 2018 نیز به عنوان یک عامل رتبه‌بندی گوگل شناخته شد. هرچه وبسایت شما کندتر بارگذاری شود، بازدیدکنندگان و درآمد بیشتری را از دست خواهید داد.

در سایت آمازون، تنها یک ثانیه بارگزاری می تواند سالانه 1.6 میلیارد دلار برای آمازون درآمد داشته باشد.

تلگراف، یک نشریه بریتانیایی، پس از تحقیق و بررسی به این نتیجه رسید که یک تاخیر چهار ثانیه ای باعث کاهش بازدید صفحه تا 11.02 درصد شد.

با این حال، ابزارهایی برای تست میانگین سرعت صفحه وب سایت وجود دارد.

بارگذاری سریع‌تر صفحات منجر به تجربه کلی بهتر وب‌سایت می‌شود، از این رو گوگل به سمت تبدیل این ویژگی، به یک عامل رتبه‌بندی موبایل حرکت می‌کند.

در ادامه، در قسمت دوم این مقاله با عنوان ”طراحی استراتژی محتوا در 8 مرحله کاربردی (2)“ به ادامه بررسی کیفیت محتوای وبسایت می پردازیم که برای رتبه بندی وبسایت شما بسیار موثر است. سپس هرکدام از آن ها را با جزئیات بررسی خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

منبع:

https://www.searchenginejournal.com/ranking-factors/top-ranking-factors/

ادامه مطلب
03اردیبهشت

استعدادهای برتر در حال مهاجرت به وب۳ هستند

اردیبهشت 3, 1401 نویسنده آوین آویسا خبر

مدیر ارشد سرمایه‌گذاری صندوق بلاک چینی راک‌اوی (Rockaway)، در این گزارش به بررسی چالش بین طرفداران مستعد وب۲ و وب۳ از دیدگاه سرمایه گذاری پرداخته است:

معمولاً نمی‌شنوید که شرکت‌های فناوری با عنوان دایناسورها توصیف شوند، اما در واقع اکنون دقیقاً در همین وضعیت هستند و باید تکامل یابند یا خطر سقوط به درون تاریخ را خواهند داشت.
بزرگ‌ترین غول‌های فناوری، از جمله آمازون، گوگل و پلتفرم‌های متا، بیش از حد به مدل‌های کسب‌وکار قدیمی کسب درآمد از تبلیغات عادت کرده‌اند، صنعتی که سالانه 15.7 درصد رشد می‌کند.
فناوری تبلیغات هنوز یک فرصت جذاب است، اما بلاک چین پتانسیل رشد بسیار بالاتری دارد.
دوسان کواچیچ (Dusan Kovacic)، مدیر ارشد سرمایه گذاری صندوق بلاک چین Rockaway، یک سرمایه گذار ریسک پذیر است که در دارایی ها و زیرساخت های دیجیتال سرمایه گذاری می کند.
معیارهای کشش در وب 3 به طرز عجیبی در حال رشد هستند و این امر تمایل به مهاجرت به وب۳ را افزایش می دهد. به عنوان مثال، آدرس‌های فعال روزانه در اتریوم از 200000 در ژانویه 2020، امروز به بیش از 550000 افزایش یافته است که معادل حدود 65% افزایش در سال است.

درآمد اتریوم از 200000 دلار در هفته در ژانویه 2020، اکنون به 31 میلیون دلار در هفته افزایش یافته است. ظهور پروتکل های لایه 1 جدید رشد چشمگیرتری را نیز نشان می دهد. آدرس‌های فعال روزانه سولانا از صفر در ژانویه 2020 به 550000 حاضر افزایش یافته است، همان سطح اتریوم.

تداوم تسلط بر مدل کسب و کار تبلیغات آنلاین 20 ساله، دیگر برای استعدادهای برتر به اندازه کافی جالب نیست. این افراد – برخی از باهوش ترین و تحصیلکرده ترین ها در میان ما – به دنبال فرصت های جدیدی هستند که مهاجرت به وب 3 با خوشحالی برای آن ها فراهم می کند.
این روند ممکن است با «اقتصاد خالق (creator economy)» شروع شده باشد، زیرا افراد مستقل بیشتری به دنبال فرصت‌های خود بودند و با مهاجرت به وب۳، به «اقتصاد مالکیت (ownership economy)» وب 3 نفوذ کردند.

ما شاهد ورود انبوه فناوران هستیم. گزارش توسعه‌دهنده Electric Capital از مخازن عمومی GitHub مرتبط با پروژه‌های بلاک چین، رشد 100 درصدی را از سال گذشته نشان می‌دهد.
این ها نه تنها توسعه دهندگان، بلکه استعدادهای اجرایی نیز هستند. مدیر ارشد سابق بازاریابی (CMO) پروژه کیف پول متا، Novi، در CMO در Circle قرار گرفت. مدیر کل سابق AWS Edge Services آمازون اکنون مدیر ارشد فناوری Gemini است و مدیر مالی سابق Lyft و مدیر سابق توسعه شرکتی Uber هر دو به OpenSea پیوسته‌اند.

یکی دیگر از این افراد، Chris Lehane، یکی از مدیران سابق Airbnb است که به یک صندوق سرمایه گذاری مخاطره آمیز کریپتو رفت. رئیس سابق بازی های یوتیوب نیز به استودیو Polygon که به توسعه دهندگان وب 3 پاسخ می دهد، رفت. این همچنان لیست ادامه دارد و ادامه دارد.
به این موارد بودجه عظیمی را که استارت آپ های بلاک چین در سال 2021 دریافت کردند، اضافه کنید – 33 میلیارد دلار، که 8.1 برابر مقدار سال قبل بود.

تقاضا برای استعدادهای فناوری در وب 3 بسیار زیاد است که یکی دیگر از عوامل مهاجرت به وب۳ می‌باشد. در بریتانیا، آگهی‌های شغلی که به بلاک چین اشاره می‌کنند در بالاترین سطح خود قرار دارند. طبق گفته LinkedIn، آگهی‌های شغلی در این صنعت از سال 2020 رشد 400 درصدی داشته است.

در Rockaway Blockchain Fund نیز، ما با چشمان خود شاهد علاقه به این فناوری هستیم. هر یک از شرکت های مشابه با ما در حال استخدام هستند. در Hacker House در پراگ، که ما با سولانا میزبانی مشترک آن بودیم. بیش از 30 تیم در روز آزمایشی ارائه می‌کردند، و 800 توسعه‌دهنده از سراسر اروپا حضور داشتند. این تیم ها به دنبال ساخت محصول و یا گسترش تیم‌های خود بودند.
ما منتظر حضور مشابهی در کنفرانس Gateway و هکاتون آینده در پراگ برای اکوسیستم کیهان هستیم. این رشد عظیم از زمان هکاتون پیش از کووید ما با آزمایشگاه‌های Binance و Oasis است که تقریباً 30 توسعه‌دهنده در آن شرکت کردند.
این داده‌ها کشش صنعت را نشان می‌دهد و اعتقاد ما را به عنوان سرمایه‌گذاران بلندمدت و ارزش افزوده در وب۳ تقویت می‌کند. ترکیب همسویی اقتصاد مالکیت وب۳ با استعدادهای برتر فناوری و بودجه هنگفت دقیقاً همان چیزی است که یک سرمایه‌گذار ریسک پذیر به دنبال آن است.

 

مقالات مرتبط:

  • Web3 برای همه: چگونه دامنه dot human” NFT” رایگان خود را دریافت کنید
  • سازمان مستقل غیرمتمرکز یا همان DAO یک مفهوم اساسی در سال 2022 است که بر بسیاری از صنایع اثر خواهد گذاشت

 

منبع:

https://www.coindesk.com/coindesk/2022/04/06/top-talent-is-migrating-to-web-3/?utm_medium=referral&utm_source=rss&utm_campaign=headlines

ادامه مطلب
31فروردین

بازی جدید اعتیادآور گوگل، The Qubit Game، به شما امکان می‌دهد یک کامپیوتر کوانتومی بسازید

فروردین 31, 1401 نویسنده آوین آویسا خبر

به افتخار روز جهانی کوانتوم، که احتمالاً از آن خبر نداشتید، Google و Doublespeak Games بازی کیوبیت را راه‌اندازی کردند. The Qubit Game، یک بازی مرورگر به طرز عجیبی اعتیاد آور و عمیق است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به مدرک فیزیک کوانتومی، یک کامپیوتر کوانتومی بسازید. 

این بازی حول بیت‌های کوانتومی متمرکز است که کیوبیت نیز نامیده می‌شود، که نسخه باینری یک کامپیوتر کوانتومی است. این واحدهای کوچک «اطلاعات کوانتومی (quantum information)» چیزی به نام «ابرجایگاه (superposition)» را تجربه می‌کنند. به همین دلیل است که یک کامپیوتر کوانتومی می‌تواند داده‌های پیچیده را با سرعتی بی‌سابقه پردازش کند. البته، علم مهم نیست، زیرا این فقط یک بازی است.

در بازی کیوبیت، شما سعی می‌کنید تا جایی که ممکن است کیوبیت ها را جمع آوری کنید بدون اینکه اجازه دهید آنها خیلی داغ شوند. با گذشت زمان، کامپیوتر کوانتومی شما به اندازه کافی قدرتمند می شود تا پروژه های تحقیقاتی بزرگ را تکمیل کند. و نیز می توانید برای مدیریت بهتر تمام کیوبیت های خود، ارتقاءهای منظمی کسب کنید. 

thequbitgame

گوگل توضیح می دهد که The Qubit Game، در وب سایت Quantumai در دسترس است، منبعی برای کلاس های درس برای آموزش محاسبات کوانتومی به بچه ها. کودکان ممکن است این فرصت را داشته باشند که بازی کیوبیت را در مدرسه بازی کنند. گوگل امیدوار است که روز جهانی کوانتوم به طور کلی به ایجاد علاقه در این حوزه کمک کند و به کمک این بازی، کودکان را در مسیر یادگیری بیشتر در مورد مکانیک کوانتومی قرار دهد. 

اکنون، گوگل عمیقاً در تحقیقات کوانتومی ریشه دوانده است و حتی یک پردیس هوش مصنوعی، Quantum AI Campus ، کوانتومی در سانتا باربرا ( Santa Barbra) دارد. برخی از بچه هایی که The Qubit Game را بازی می‌کنند، ممکن است روزی با گوگل کامپیوترهای کوانتومی توسعه دهند که ایده جالب و هیجان انگیزی است.

منیع:

https://www.reviewgeek.com/115246/googles-addicting-new-game-lets-you-build-a-quantum-computer/

ادامه مطلب
29فروردین

TheCaféDAO به عنوان سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) به سیاتل می آید

فروردین 29, 1401 نویسنده آوین آویسا خبر

افراد پشت یک نهاد تجاری جدید TheCaféDAO قصد دارند اواخر این ماه کسب و کار خود را در سیاتل افتتاح کنند. با انجام این کار، آن ها قصد دارند یک چشم انداز جاه طلبانه برای یک کافی شاپ زنجیره ای به اشتراک بگذارند که ساختار سنتی مالکیت کافه ها را از بین خواهد برد.

در 30 آوریل و 1 می، TheCaféDAO در موزه NFT سیاتل، قهوه سرو خواهد کرد. هر مشتری که یک فنجان قهوه 5 دلاری بخرد، با رضایت خودش می‌تواند یکی از مالکان مرحله آلفا TheCaféDAO شود.

 می‌پرسید: «چطور؟»

سازمان دهندگان فعلی TheCaféDAO به دنبال ایجاد چیزی هستند که معتقدند اولین کافی شاپ جهان است که به عنوان یک سازمان مستقل غیرمتمرکز یا DAO سازماندهی شده است.

یک مفهوم داغ در میان انواع ارزهای دیجیتال، یک DAO را می توان به طور کلی به عنوان یک مجموعه از اعضا بدون رهبری مرکزی تعریف کرد که با ورودی همه اعضای آن از طریق مجموعه ای از قوانین و رویه هایی که در یک بلاک چین ثبت می شوند، اداره می شود.

ایده این است که هر سهامدار در DAO، با سهام اضافی که از طریق سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار به‌عنوان مالک یا مشتری به‌دست می‌آورد، می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های تجاری، سهم یا رأی داشته باشد.

این سازمان در بیانیه ای که با DCN به اشتراک گذاشته شده است، گفت: «TheCaféDAO به طور فعال در حال ایجاد جامعه خود برای ارائه انواع بیشتری از تخصص و ایده است. گام بعدی جمع آوری کمک مالی از طریق جامعه آن برای افتتاح یک فروشگاه دائمی در سیاتل خواهد بود. با افتتاح ویترین فروشگاه دائمی، کارمندان مالکیت خود را در حین کار به دست خواهند آورد. همچنین تصمیمات تجاری خود را با اعضای جامعه حامی فروشگاه به اشتراک خواهند گذاشت.

TheCaféDAO اولین DAO در فضای قهوه نیست. یک گروه تولید کننده در Laos، با نام Dao Coffee یا Dao Coffee Factory در حال ظهور است.

در همین حال، گروهی به نام Coffee DAO که از زیرساخت‌های بلاک چین Algorand پشتیبانی می‌کند، خود را به عنوان «جمعی از دژن‌های ALGO NFT که تنها مأموریت آن کمک به رشد کیفیت فضای Algorand NFT است» توصیف می‌کند.

 

TheCaféDAO Page

TheCaféDAO، در نهایت قصد دارد با ساختار مالی Tokenomics سفارشی فعالیت کند. اگرچه این سازمان در حال حاضر در مرحله مقدماتی خود است و هنوز در هیچ بلاک چینی ثبت نشده است. در نهایت، این طرح این است که توکن‌های قهوه (CT) بین همه اعضا توزیع شود و توکن‌های بیشتر منجر به قدرت رای بیشتر شود.

این گروه که در حال حاضر یک کانال Discord دارد، می گوید که در نهایت می خواهد یک کافه زنجیره ای TheCaféDAO باز کند.

در حال حاضر، این گروه در تاریخ 30 آوریل و 1 می بین ساعت 12 تا 6 بعد از ظهر، در موزه NFT سیاتل قهوه سرو خواهند کرد. در حالی که کارگاه های آموزشی در مورد “Web3 Wallets” و “DAO 101” را نیز رهبری می کنند. هزینه هر یک از این رویدادها 15 دلار آمریکا است.

مقالات مرتبط:

همکاری اعضای شرکت Lemonade با بزرگان بلاک چین برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی

سازمان مستقل غیرمتمرکز یا همان DAO یک مفهوم اساسی در سال 2022 است که بر بسیاری از صنایع اثر خواهد گذاشت

منبع:

https://dailycoffeenews.com/2022/04/13/an-aspiring-decentralized-autonomous-organization-dao-cafe-is-coming-to-seattle/

ادامه مطلب
24فروردین

حقایق شگفت انگیز در مورد E-A-T و SEO

فروردین 24, 1401 نویسنده آوین آویسا سئو

در این نوشتار با آنچه که باید در مورد E-A-T به عنوان عامل رتبه بندی و نحوه اعمال اصول آن بدانید، آشنا خواهید شد. با این اصول قادر خواهید به درستی از استراتژی سئوی خود را بهره مند شوید.

اما گوگل دقیقا چه انتظاراتی از وبسایت شما دارد؟

Google توصیه می کند که تولیدکنندگان محتوا، کیفیت محتوای خود را بررسی کنند. با این حال متخصصان سئو، سال‌هاست که این کار را انجام می‌دهند و به دنبال سرنخی برای پیدا کردن برخی از اسرار الگوریتم گوگل هستند. به همین دلیل است که بسیاری از مطالبی که در مورد بهینه سازی برای E-A-T خوانده اید ممکن است نیاز به به روز رسانی داشته باشند. زیرا هر روز درحال پیشرفت هستند.

E-A-T گوگل چیست؟

درواقع E-A-T مخفف Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است و این مفهومی است که توسط گوگل برای ارزیاب های کیفیت به عنوان یک روش استاندارد برای مقایسه نتایج جستجو ایجاد شده است. گوگل همچنین آن را، به عنوان راهی برای سنجش کیفیت محتوا، توصیه می کند. دلیل ایجاد E-A-T توسط گوگل، صرفاً برای بررسی و بالابردن کیفیت محتوا، به ویژه ارزیابی کیفیت وبسایت است.

رتبه بندی، باید بر اساس دستورالعمل ها و مثال های ارائه شده در این دستورالعمل ها باشد. رتبه‌بندی‌ها، نباید بر اساس نظرات شخصی، ترجیحات، اعتقادات مذهبی یا دیدگاه‌های سیاسی باشد. نظرات شخصی، رتبه‌بندی‌های ارسال شده به Google را غیرقابل اعتماد می‌کند. به همین دلیل مفهوم E-A-T توسعه یافت.

 

آیا می توان E-A-T را به عنوان یک عامل رتبه بندی درنظر گرفت؟

هیچ مقاله تحقیقاتی وجود ندارد که سه مفهوم (تخصص، اعتبار، قابل اعتماد بودن) را به عنوان عوامل رتبه‌بندی ثابت کند.

آنچه گوگل نشان داده است این است که سیگنال ها و دستورعمل هایی وجود دارد که مشخص می کند، سایت شما قابل اعتماد است، اما گوگل هرگز مشخص نکرده است که این سیگنال ها دقیقا چیست. تاکید می کنیم که دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت، نکاتی را در مورد اینکه این سیگنال‌ها ممکن است چه باشند، ارائه نمی‌کند. اگر دستورالعمل‌ها به کاربر دستور می‌دهند که صفحه‌ای از وبسایتی را بررسی کند، به این معنی نیست که Google از «سیگنال نویسنده» در الگوریتم استفاده می‌کند. بلکه از کاربر می خواهد این کار را انجام دهد تا بتواند وبسایت شما را از نظر اعتبار بررسی کند.

تخصص، اعتبار، قابل اعتماد بودن، معیاری برای رتبه بندی مورد استفاده Google نیستند. این یک حالت کلی است. با این حال، مفاهیمی وجود دارد که نشان می دهد E-A-T، می توانند در عواملی مانند لینک ها برای رتبه بندی موثر باشد.

 

گوگل چگونه بررسی می کند که محتوا ارائه شده معتبر است؟

عواملی مانند لینک ها وجود دارد که به طور رسمی برای ایجاد تخصص و قدرت و همچنین درک آنچه کاربران می خواهند ببینند، استفاده می شود. اگر از یک صفحه، لینک های زیادی را دریافت کند، به ویژه از صفحاتی که موضوعات مشابه داشته باشد، آنگاه صفحه دریافت کننده لینک ها را می توان به عنوان سیگنال معتبری برای رتبه بندی درنظر گرفت.

هیچ معیار ثابتی به نام “مرجعیت” وجود ندارد که گوگل از آن استفاده کند. اعتبار، صرفاً کیفیتی از یک صفحه وب است که Google می تواند بر اساس سیگنال های ناشناس آن را حدس بزند. لینک ها، تقریباً تنها سیگنالی هستند که ما در مورد آن می دانیم که می تواند نشان دهنده معتبر بودن یک صفحه وب باشد اما این تنها کافی نیست.

گوگل از هوش مصنوعی برای درک تخصص و اقتدار محتوای وبسایت استفاده می کند

در آوریل 2021، گوگل فاش کرد که از هوش مصنوعی برای تشخیص معتبر بودن یا نبودن محتوا وبسایت استفاده می کند. سوال مهم این است که گوگل برای درک بهتر محتوا به چه فناوری های هوش مصنوعی، متکی است؟

گوگل از هوش مصنوعی، برای حذف محتوای بی کیفیت که مرتبط با خرید و بررسی محصول است، استفاده می کند. در بیانه ای داریم:

“… می خواستیم مطمئن شویم، کدام محتوا تحقیقات عمیق‌تر و اطلاعات مفیدتری دارد که از آن مفیدترین اطلاعات را بعد از هر بار استفاده از وبسایت دریافت می‌کنید. ‘”

بر اساس این بیانیه، گوگل از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا تشخیص دهد، محتوای وبسایت سطحی است یا دارای اطلاعات و ویژگی‌هایی می باشد که برای کاربران مفید است.

 

Google Research & E-A-T

بسیاری از گزارش ها و مقالات تحقیقاتی گوگل که تجزیه و تحلیل پیوند، تجزیه و تحلیل محتوا و پردازش زبان طبیعی را توصیف می‌کنند، همگی حول درک خواسته‌های کاربران و درک اینکه صفحات وب درباره چه چیزی هستند، می‌چرخند.

  • پیوندها می توانند نشان دهند، که چه صفحه ای معتبر است.
  • هوش مصنوعی به گوگل کمک می کند تا تشخیص دهد چه صفحاتی معتبر هستند.
  • محتوای تجزیه و تحلیل شده توسط هوش مصنوعی و لینک ها، نشان می دهد که کدام صفحات وب، قابل اعتماد هستند.
  • سیگنال های روی صفحه، ممکن است نشان دهنده تخصص و صلاحیت … و همچنین متضاد آنها باشد.

 

ار مفهوم E-A-T چگونه برای رتبه بندی بهتر استفاده می شود؟

E-A-T، یک ایده انتزاعی است که برای آموزش ارزیابی کنندگان و بررسی کیفیت محتوای یک سایت ایجاد شده است. هنگامی که E-A-T کاملا درک شود، تولید کنندگان محتوا شاخص مهمی در مورد چگونگی بهبود و بهینه سازی محتوا خواهند داشت.

با توجه به آنچه در مورد تخصص و دانش شناخته شده است، می توان گفت که محتوای تخصصی حاوی شواهدی است که نشان می دهد نویسنده ای که به طور فیزیکی موضوع مقاله را مدیریت کرده است، تجربه واقعی در بررسی موضوع دارد و تجزیه و تحلیل، اندازه گیری ها و مقایسه ها را ارائه می دهد.

معیارهای اعتبار یک وبسایت، می توانند لینک هایی باشند که به وبسایت شما اشاره می کند. این تقریباً همان چیزی است که برای صلاحیت شناخته شده و تأیید شده است. اما این ها فقط مفاهیم هستند و فاکتورهای رتبه‌بندی یا معیارهایی نیستند که گوگل از آنها استفاده کند. هیچ معیار مرجعی در Google برای رتبه بندی وجود ندارد، مگر اینکه رتبه صفحه، آن را یک معیار معتبر بنامد.

بنابراین اگر در مورد “بهینه سازی اعتبار صفحات” صحبت می کنید، به نوعی در مورد نحوه بهینه سازی رتبه صفحات صحبت می کنید، به نوعی پاسخ به این سوال احمقانه است. 

 

قابل اطمینان بودن آن

اگر صفحات وبسایت شما به طور مداوم رضایت کاربران را جلب کند، وبسایت های زیادی به صفحه شما لینک می دهند. علاوه بر این، در رسانه های اجتماعی صحبت از وبسایت شما است و از این طریق دیده می شوید. این نوع رضایت کاربر در مقیاس وسیع، می تواند باعث شود که افراد سایت شما را به عنوان منبع قابل اعتماد برای اطلاعات، خدمات یا محصولات در نظر بگیرند.

به طور کلی، گوگل از سیگنال های اجتماعی برای اهداف رتبه بندی استفاده نمی کند. در واقع سیگنال های گوگل، چیزی نیست که شناخته شده باشد یا به رسمیت رسیده باشد. این سیگنال‌ها، می‌تواند همانند دودی باشد که به شما می‌گوید آتشی در حال شعله‌ور شدن است که نشان می‌دهد کاری را درست انجام می‌دهید.

 

بهینه سازی E-A-T

گوگل و مقالات تحقیقاتی، به قابل اعتماد بودن یک وب سایت اشاره زیادی دارند. گزارشات جالبی وجود دارد که نشان می دهد وبسایتی قابل اعتماد است که پیوندهای آن قابل اعتماد باشد. مورد دیگر، مبتنی بر دانش است. با این حال، بیل اسلاوسکی، کارشناس ثبت اختراعات گوگل گفته است که بعید است که این مورد مدنظر گوگل برای رتبه بندی باشد.

حدس میزنیم رتبه‌بندی تجزیه و تحلیل پیوندها، نزدیک‌ترین چیزی باشد که ممکن است گوگل از آن استفاده کند، اما هیچ امتیاز واقعی وجود ندارد. این رتبه بندی، می تواند سایت های اسپم و همچنین سایت های با کیفیت را شناسایی کند. بنابراین، باید مراقب باشید و بررسی کنید که از کجا و از کدام وبسایت لینک دریافت می کنید. زیرا ممکن است با یک اشتباه رتبه خود را در گوگل از دست دهید.

وبسایت شما تنها باید یک منبع اطلاعاتی قابل اعتماد برای مردم باشد. اگر افراد متوجه این موضوع شوند، ممکن است گوگل نیز متوجه آن شود، شاید همین مسئله باعث شود، از طریقی سایت‌های مختلف و معتبری، به صفحات وب شما لینک دهند.

حال شما می توانید با استفاده از تمام رویکردهای فوق که بر تعالی تمرکز دارند، تخصص، اقتدار و اعتماد را ایجاد کنید. تخصص، صلاحیت و قابل اعتماد بودن در محتوا چیزی بیش از توصیف و برداشت از سایت شماست. آنها ویژگی هایی هستند که محتوای شما می تواند حاوی آنها باشد. بنابراین، منطقی است که در مورد معنای هر کلمه نظیر تخصص، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن بیاندیشید و بینش خود را در هر صفحه ای که منتشر می کنید، اعمال کنید. به شما توصیه می کنیم اگر تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری در مورد E-A-T بدست آورید، به مقاله “E-A-T دقیقا چیست و چرا برای گوگل مهم است؟“ از مجموعه وبلاگ های آوین آویسا مراجعه فرمایید.

 

منبع:

https://www.searchenginejournal.com/google-eat/surprising-facts-about-e-a-t-seo/

ادامه مطلب
22فروردین

کارشناسان نرم افزار، استارت آپ جدید FullPath را در Clearwater تشکیل دادند

فروردین 22, 1401 نویسنده آوین آویسا خبر

دو متخصص نرم‌افزار در Clearwater استارت‌آپ جدید FullPath را راه‌اندازی کرده‌اند تا برخی مشکلات نرم افزار های مدیریتی که در چندین شرکت در طیف های مختلف با آن ها برخورد کرده‌اند را حل کنند.

بسیاری از شرکت‌ها از عدم شهود و انسجام کافی این نرم‌افزارها رنج می‌برند، که منجر به هدر دادن زمان و هزینه می‌شود. Steve Young، یکی از بنیانگذاران، گفت: ما پلتفرمی را توسعه داده‌ایم که همه چیزهایی را که استفاده می‌کند، به طور کلی به هم مرتبط می‌کند.

سیستم مبتنی بر اَبر FullPath، یک پلتفرم متمرکز است که در آن شرکت‌ها می‌توانند سفارش‌ها را برای مشتریان مدیریت کنند، و تحویل‌ها را اختصاص داده و پیگیری کنند و همه داده‌ها را در زمان واقعی در یک مکان ببینند، نه اینکه مجبور باشند از طریق چندین شخص ثالث به آن ها رسیدگی کنند.

Dan Feler، یکی از بنیانگذاران FullPath، گفت: «ما دریافته‌ایم که بزرگترین مزیت این است که کسب و کار مجبور نباشد از صفحات گسترده اکسل، سایر پایگاه های داده و نرم افزارهایی که هزینه صدور مجوز بالایی دارند استفاده کند.»

Feler تجربه کار در تیم توسعه IOS را دارد در حالی که شریک او Steve Young، یک دهه تجربه در فضای تدارکات تجاری دارد. Feler گفت که این مفهوم در ابتدا زمانی پدیدار شد که او با شرکتی کار می کرد که ناکارآمدی های عمده ای را تجربه می کرد.

شرکت [بی نام] مشکلاتی داشت. در تلاش بود تا سیستم خود را بسازد و توسعه دهندگان را استخدام کند، اما هیچ یک از آن ها در نحوه ساخت نرم افزار مدیریت تخصص نداشتند. ما می‌خواستیم ببینیم چند شرکت خارج از کشور با همین مشکل مواجه هستند.»

او توضیح داد که با ورود کاربر به سیستم، پر کردن نقاط داده و ایجاد یک گردش کار سیستماتیک با مجموعه دستورالعمل‌های خاص خود کار می‌کند.

 

FullPath

 

FullPath در ابتدای سال 2021 شکل گرفت و ماه گذشته به طور رسمی منتشر شد. این دو مدیر اجرایی از اعضای برنامه Tampa Bay Wave هستند.

اگرچه FullPath بر بخش تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی تمرکز دارد، اما این دو می‌گویند که می‌توان از آن برای هر تجارتی استفاده کرد. این تیم دو نفره در حال مذاکره با مشتریان بالقوه در کانادا، استرالیا و سیستم بیمارستانی در ورمونت است.

فلر توضیح داد که کسب درآمد این استارتاپ قله بعدی برای صعود است: «ما باید ابتدا آن چند مشتری را جذب کنیم و سپس با سرمایه گذاران صحبت کنیم. سرمایه گذاران با ما ابراز علاقه کرده اند اما ما هنوز در مرحله پیش درآمد هستیم.»

آن ها امیدوارند تا پایان این ماه حداقل سه تا چهار مشتری را تضمین کنند – و طی چند ماه آینده، این پایگاه مشتری را به 15 تا 20 مشتری افزایش دهند.

 

 

منبع:

https://stpetecatalyst.com/software-experts-form-new-startup-in-clearwater/

ادامه مطلب
22فروردین

E-A-T دقیقا چیست و چرا برای گوگل مهم است؟

فروردین 22, 1401 نویسنده آوین آویسا سئو

E-A-T مخفف عبارت “Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness” می باشد و یکی از دستورالعمل‌های مهمی است که بازاریابان باید بدانند و روی آن تمرکز کنند. ارزیاب‌های کیفیت جستجوی گوگل، این سه عامل را در نظر می‌گیرند: تخصص، اعتبار و اعتماد. E-A-T بخشی از الگوریتم گوگل است و در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی Google گنجانده شده است. در این وبلاگ قرار است بررسی کنیم که E-A-T دقیقا چیست و چرا اهمیت دارد.

E-A-T را نباید با کلمه “خوردن” و غذاهایی که در دهانمان می گذاریم، اشتباه گرفته شود. اگر شما یک متخصص سئو هستید، احتمالاً در چند سال گذشته، چیزهای زیادی در مورد E-A-T شنیده اید. اما E-A-T دقیقا چیست؟ آیا این یک به روز رسانی بزرگ یا یک تغییر کوچک همراه است؟ آیا باید همه چیز را در مورد استراتژی سئو خود تغییر دهید؟ یا می توانید با خیال راحت آن را نادیده بگیرید، مانند آن غذای نیمه که هنوز در یخچال از آخر هفته گذشته باقی مانده است.

در این وبلاگ، دقیقاً توضیح می‌دهیم که E-A-T چیست و دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی Google را بررسی می‌کنیم. ازطرفی، چرا اهمیت دارد و چگونه می‌توان با ارائه محتوا به سبک E-A-T، به رتبه‌بندی سایت خود کمک کرد.

E-A-T دقیقاً چیست؟

E-A-T یکی از دستورالعمل‌هایی است که Google برای تعیین اینکه آیا محتوا برای خوانندگان ارزشمند است و آیا باید رتبه خوبی داشته باشد یا خیر استفاده می‌کند.
اولین اشاره E-A-T در سال 2014، زمانی رخ داد که گوگل این مفهوم را به راهنمای کیفیت جستجوی خود اضافه کرد.

به ارزیابان کیفیت جستجوی گوگل گفته شده است که به موارد زیر توجه کنند:

  • تخصص سازنده محتوا.
  • معتبر بودن سازنده محتوا، خود محتوا و وب سایت.
  • قابلیت اعتماد سازنده محتوا، خود محتوا و وب سایت.

به طور خلاصه، E-A-T مشخصه ای است که نشان می دهد یک صفحه با کیفیت است و آن را برای کاربران مفید می کند.

آیا E-A-T یک عامل رتبه بندی است؟

E-A-T از نظر فنی یک عامل رتبه بندی نیست، اما می تواند بر رتبه محتوای شما تأثیر بگذارد.

E-A-T دستورالعملی است که گوگل از آن برای تعیین اینکه وبسایت چه محتوایی با کیفیت بالا استفاده می‌کند و باید در رتبه‌بندی بالاتر و بخشی از چندین جنبه مختلف الگوریتم آن قرار گیرد، استفاده می شود. بنابراین اگرچه این یک عامل رتبه‌بندی مستقیم نیست، اما می‌تواند به طور غیرمستقیم بر رتبه‌بندی کلی جستجوی شما تأثیر بگذارد.

پس چرا E-A-T برای سئو مهم است؟

آیا تا به حال در مورد عبارت “محتوایی با کیفیت بالا ایجاد کنید” شنیده اید؟ 
البته که محتوای شما دارای کیفیت بالایی است، با این حال متخصصان سئو برای محتوایی با کیفیت و بازدهی بیشتر در تلاش هستند. اما درواقع چیزی که محتوای باکیفیت را می‌سازد، به ما نمی‌گویند. آیا باید تصاویر بیشتری استفاده شود؟ یا محتوا، طولانی تر باشد؟ تگ زیاد باشد؟ متا بهتر باشد؟ 

اکنون، گوگل به ما اطلاعات کمی در مورد محتوای باکیفیت می‌دهد و این می‌تواند پیامدهای زیادی برای بازاریابی محتوا و متخصصان سئو داشته باشد. دستورالعمل‌های E-A-T به بازبین‌های انسانی واقعی که صدها وب‌ سایت را ارزیابی می‌کنند، می‌گوید که گوگل دقیقاً چه نوع محتوایی را، با کیفیت بالا می‌داند.

طبق دستورالعمل آنها، محتوای عالی باید:

  • به کاربران کمک کند.
  • توسط یک متخصص ایجاد شود.
  • در یک سایت معتبر قرار داده شود.
  • قابل اعتماد باشد.
  • به طور منظم به روز شود.

در صورت امکان، بهتر است محتوا توسط متخصصان ایجاد شود. زیرا صفحاتی که بارمنفی پراکنده می‌کنند باعث آسیب، اطلاعات نادرست یا حتی فریب کاربران می‌شوند که ممکن است رتبه پایین‌تری E-A-T از ارزیاب‌های جستجو دریافت کنند.

در ادامه، در مقاله ”7 روش موثر بهبود E-A-T برای وب سایت “، روش های موثری برای داشتن محتوایی بهتر که برای رتبه بندی وبسایت شما موثر است، را مورد بررسی قرار می دهیم و هرکدام از آن ها را با جزئیات بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

منبع:

https://www.searchenginejournal.com/google-eat/what-is-it/

ادامه مطلب
20فروردین

7 روش موثر بهبود E-A-T برای وب سایت

فروردین 20, 1401 نویسنده آوین آویسا سئو

در این وبلاگ قصد داریم به ترفندهای بهبود E-A-T برای وب سایت بپردازیم. متن پیش رو، ادامه قسمت اول مقاله با عنوان ” E-A-T دقیقا چیست و چرا برای گوگل مهم است؟ “ می باشد. پیشنهاد می شود قبل از خواندن ادامه مطالب برای درک بیشتر، بخش اول این مقاله را مطالعه فرمایید. بهتر است به عنوان یک سئو کار همواره از هر اپدیت گوگل و کاربرد آن ها باخبر باشید. در ادامه تعدادی از این ترفندها را برای داشتن محتوای بهتر، بررسی می کنیم و در مورد بعضی از آن ها پاسخ هایی خواهیم داد.

7 روش برای بهبود E-A-T وب سایت شما

اکنون که می دانید E-A-T که به الگوریتم گوگل مربوط می شود، چرا اهمیت دارد و اینکه چرا متخصصان سئو به آن نیاز دارند. اما برای سایت شما چه معنایی دارد؟ این بدان معناست که شما باید بازی محتوای خود را ارتقا دهید.

در اینجا یک چک لیست هفت مرحله ای وجود دارد که به وبسایت شما کمک می کند، تا معتبرتر و قابل اعتمادتر باشد.

  • به بازدیدکنندگان بگویید که کی هستید.

هر سه بخش دستورالعمل E-A-T یعنی تخصص، اعتبار و اعتماد، نشان می دهد که Google می خواهد بداند چه کسی محتوا را ایجاد می کند و آیا آن اشخاص یا وب سایت دانش کافی برای آن دارند یا خیر. اگر قبلاً یک صفحه یا یک تیم ندارید که مشخص کند تولیدکنندگان محتوای شما چه کسانی هستند، اکنون زمان آن فرا رسیده است آن را مشخص کنید. صفحات نویسنده یک راه ساده برای تثبیت تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن تیم شما هستند.

  • برای ایجاد محتوا با کارشناسان متخصص کار کنید.

گوگل فقط محتوای خوب نمی خواهد؛ بلکه از افراد، محتوایی را می خواهد که می دانند در مورد چه چیزی صحبت می کنند. به جای استخدام نویسندگان ناتوان، برای تولید محتوای نیمه کاره با شرایط کلیدی با کلیک بالا، برای ایجاد محتوایی که گوگل به آن اعتماد دارد، با متخصصان خبره در این زمینه همکاری کنید. این ممکن است به معنای مصاحبه با یک دانشمند، استخدام یک متخصص برای پست مهمان، یا همکاری با شرکت دیگری برای انتشار تحقیقات درجه یک باشد.

  • هدف محتوای خود را روشن کنید.

منظور از محتوای ارائه شده شما چیست؟

آیا می خواهید مطلبی را اطلاع دهید، توضیح دهید، متقاعد کنید یا توصیف کنید؟ از عناوین و سرفصل هایی استفاده کنید که هدف محتوای شما را بسیار واضح می کند و همچنین از زبانی ساده استفاده کنید. محتوای طولانی و پر پیچ و خم تولید نکنید. مستقیماً به اصل مطلب بروید و موضوع را تا حد امکان واضح و کامل بنویسید.

  • محتوا را به طور منظم به روز کنید.

ما هر روز حجم باورنکردنی از داده ها را ایجاد می کنیم بطوریکه تا سال 2025، هر روز به طور متوسط ​​463 میلیارد گیگابایت داده، ایجاد خواهیم کرد. این بدان معناست که محتوا به سرعت زیادی در حال رشد است.
ابزارها به روز می شوند، سایت ها آفلاین می شوند، افراد نقش های جدیدی را بر عهده می گیرند و گوگل دوباره الگوریتم را به روز می کند. طبق تجربه، میانگین طول عمر محتوای آنلاین بسته به موضوع و صنعت، حدود دو سال است. با گنجاندن به روز رسانی محتوا در استراتژی سئو، محتوای خود را دقیق و به روز نگه دارید.

  • پیوند به منابعی با کیفیت بالا.

اگر می خواهید به عنوان یک متخصص دیده شوید، باید به داده های واقعی تکیه کنید. به منابع رسمی، مطالعات و مقالات تحقیقاتی پیوند دهید تا از نکات خود پشتیبانی کنید و نشان دهید که می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید. همچنین می‌توانید به توییت‌ها، مقالات یا گزارش‌های انجام‌شده توسط متخصصان متناسب با حرفه و موضوع محتوا پیوند دهید. 

  • دیدگاه های متعدد را در نظر بگیرید.

برای اینکه، محتوای شما قابل اعتماد باشد، باید از زوایای مختلف به مشکلات نگاه کند و بررسی کند که هر زاویه چه نقشی در گفتگوی کلی دارد. برای مثال، اگر محتوای شما در مورد بهترین بستنی باشد، به احتمال زیاد یک نوع بستنی وجود ندارد و این برای هر شخص یکسان نیست.

ممکن است یک نفر بستنی خود را که با تخم مرغ های محلی پرورش داده شده است، دوست داشته باشد. یا حتی ممکن است فرد دیگری برای انتخاب بین بستنی و کوکتل مشکل داشته باشد. امکانات بی پایان هستند. اما، هدف این است که دیدگاه‌های مختلف درباره یک موضوع را توضیح دهید تا اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید. در این صورت است که به نظر می رسد که شما یک متخصص هستید.

  • به ارزش وبسایت آنلاین خود توجه کنید.

ارزش آنلاین می تواند بر قابل اعتماد بودن سایت و محتوای شما تأثیر بگذارد. با توجه به مطبوعات نادرست و پاسخ سریع به نظرات منفی، از اعتبار برند خود محافظت کنید. تمام پروفایل های اجتماعی خود را برای نام تجاری خود ثبت کنید تا شخص دیگری سعی در جذب آنها نداشته باشد و مشتریان را تشویق کنید که نظرات مثبتی در مورد برند شما ارائه دهند.

حالا وقت آن رسیده است که دونات E-A-T را به آرامی بگیرید.

هر بار که گوگل تغییری ایجاد می کند، تعدادی از بازاریابان سئو هستند که فکر می کنند این یک نشانه ی بزرگی است. درواقع، خبر خوب این است که گوگل روشن کرده است که E-A-T تغییر بزرگی نیست که رتبه‌بندی جستجو را کاهش دهد. درعوض، یک دستورالعمل داخلی است که به گوگل کمک می کند تا تشخیص دهد که آیا محتوای یک وبسایت با کیفیت است یا خیر.

اما این بدان معنا نیست که E-A-T بی فایده است. متخصصان سئو می توانند از دستورالعمل های E-A-T، برای اطلاع رسانی بهتر در فرآیند تولید محتوای خود استفاده کنند و محتوای عالی تولید کنند که احتمال دارد در گوگل رتبه خوبی کسب کند.

 

 

منبع:

https://www.searchenginejournal.com/google-eat/what-is-it/#close

ادامه مطلب
  • 1…45678…12