آوین آویسا – خدمات سئو | فروشگاه اختصاصی | بلاک چین و رمزارزها
  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • خدمات فروشگاه اختصاصی
    • خدمات سئو
    • خدمات بلاک‌چین و رمزارزها
    • خدمات ربات معامله‌گر
  • آخرین پروژه‌ها
  • وبلاگ
  • تازه های تکنولوژی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • English
آوین آویسا – خدمات سئو | فروشگاه اختصاصی | بلاک چین و رمزارزها

اهداف در تبدیلات در گوگل آنالیتیکز

خانه / صفحه وبلاگ / سئو / اهداف در تبدیلات در گوگل آنالیتیکز

اهداف در تبدیلات در گوگل آنالیتیکز

توسط نویسنده آوین آویسا درسئو

در سلسله مقالاتی تلاش خواهیم داشت یک بخش مهم و کاربردی دیگر از google Analytics به عنوان Conversions را مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم. این بخش برای افرادی که در حوزه تجارت الکترونیک، تبلیغات و بازاریابی فعالیت می‌کنند اهمیت بسیاری دارد. در قدم اول در مورد اهداف در تبدیلات در گوگل آنالیتیکز صحبت خواهیم کرد.

درباره اهداف

از اهداف برای اندازه گیری تعداد دفعات انجام اقدامات خاص توسط کاربران استفاده کنید.

اهداف میزان رسیدن سایت یا اپلیکیشن شما به اهداف مورد نظر را اندازه‌گیری می‌کنند. یک هدف نشان دهنده یک فعالیت تکمیل شده است که تبدیل نام دارد و به موفقیت کسب و کار شما کمک می کند. نمونه هایی از اهداف عبارتند از خرید (برای یک سایت تجارت الکترونیک)، تکمیل سطح بازی (برای یک برنامه بازی موبایل)، یا ارسال فرم اطلاعات تماس (برای یک سایت بازاریابی).

تعیین اهداف جزء اساسی هر طرح اندازه گیری تحلیل دیجیتالی است. داشتن اهدافی که به درستی پیکربندی شده اند به Analytics اجازه می دهد تا اطلاعات مهمی مانند تعداد تبدیل ها و نرخ تبدیل سایت یا برنامه شما را در اختیار شما قرار دهد. بدون این اطلاعات، ارزیابی اثربخشی کمپین های بازاریابی و تجارت آنلاین شما تقریبا غیرممکن است.

اهداف چگونه کار می کنند

اهداف در تبدیلات در گوگل آنالیتیکز در سطح view پیکربندی می شوند. اهداف را می توان برای صفحات یا صفحه های خاصی که کاربران شما بازدید می کنند، تعداد صفحات/صفحه هایی که در یک جلسه مشاهده می کنند، مدت زمانی که در سایت یا برنامه شما باقی می مانند و رویدادهایی که در حین حضور در آنجا ایجاد می کنند اعمال شوند. هر هدفی می تواند ارزش پولی داشته باشد، بنابراین می توانید ببینید که این تبدیل چقدر برای کسب و کار شما ارزش دارد. استفاده از مقادیر برای اهداف به شما امکان می‌دهد روی بالاترین ارزش تبدیل‌ها تمرکز کنید، مانند تراکنش‌هایی با حداقل مقدار خرید.

هنگامی که یک بازدید کننده از سایت شما یا کاربر برنامه شما اقدامی را انجام می دهد که به عنوان هدف تعریف شده است، Analytics آن را به عنوان تبدیل ثبت می کند. سپس این داده‌های تبدیل در تعدادی از گزارش‌های هدف ویژه، که در ادامه توضیح داده خواهند شد، در دسترس قرار می‌گیرند.

انواع هدف

اهداف به یکی از 4 نوع تقسیم می شوند که در جدول زیر ذکر شده است:

conv-goals-1اهداف هوشمند

علاوه بر انواع اهدافی که در بالا توضیح داده شد، Analytics یک روش ردیابی تبدیل جایگزین به نام اهداف هوشمند ارائه می دهد. اهداف هوشمند به طور خاص برای کمک به تبلیغ‌کنندگان Google Ads طراحی شده‌اند که ممکن است تبدیل‌های کافی برای استفاده از ابزارهای بهینه‌سازی Google Ads نداشته باشند، مانند مناقصه خودکار. هنگامی که اهداف هوشمند را فعال می‌کنید، Analytics به‌طور خودکار بازدیدهای وب‌سایت یا برنامه شما را ارزیابی می‌کند و به هر یک امتیازی اختصاص می‌دهد و «بهترین» بازدیدها به اهداف هوشمند ترجمه می‌شوند.

قیف برای اهداف مقصد

با هدف مقصد، می‌توانید مسیری را که انتظار دارید ترافیک کاربران در سایت شما طی کند را مشخص کنید. به این مسیر قیف می گویند. وقتی مراحلی را در یک قیف مشخص می‌کنید، Analytics می‌تواند محل ورود و خروج کاربران از مسیر را در مسیر رسیدن به هدف شما ثبت کند. این داده‌ها در گزارش‌های جریان هدف و قیف ظاهر می‌شوند. برای مثال، ممکن است صفحه یا صفحه‌ای را در یک قیف ببینید که قبل از تکمیل هدف، ترافیک زیادی از آن خارج می‌شود، که نشان‌دهنده مشکل در آن مرحله است. همچنین ممکن است تعداد زیادی از مراحل رد شدن از ترافیک را مشاهده کنید که نشان می‌دهد مسیر تبدیل بسیار طولانی است یا شامل مراحل اضافی است.

ارزش هدف

وقتی هدفی را تعیین می کنید، این امکان را دارید که مبلغی پولی به تبدیل اختصاص دهید. هر بار که هدف توسط یک کاربر تکمیل می شود، این مقدار ثبت می شود و سپس با هم جمع می شود و در گزارش های شما به عنوان ارزش هدف دیده می شود.

هر اقدامی که کاربر انجام می دهد را می توان به یک دلار تبدیل کرد. یکی از راه‌های کمک به تعیین ارزش هدف این است که ارزیابی کنید کاربرانی که هدف را تکمیل می‌کنند چقدر مشتری می‌شوند. به عنوان مثال، اگر تیم فروش شما بتواند 10 درصد از افرادی را که برای خبرنامه ثبت نام می کنند را جذب کند، و میانگین تراکنش شما 500 دلار است، ممکن است 50 دلار (یعنی 10 درصد از 500 دلار) به هدف ثبت نام در خبرنامه خود اختصاص دهید. در مقابل، اگر فقط 1٪ از ثبت نام ها منجر به فروش شود، ممکن است فقط 5 دلار به هدف ثبت نام در خبرنامه خود اختصاص دهید.

Goal ID and goal sets (شناسه هدف و مجموعه هدف)

به هر یک اهداف در تبدیلات در گوگل آنالیتیکز که ایجاد می‌کنید یک شناسه عددی از 1 تا 20 اختصاص داده می‌شود. اهداف در مجموعه‌های حداکثر 5 تایی جداگانه گروه‌بندی می‌شوند. مجموعه اهداف به شما این امکان را می دهد که انواع مختلف اهداف را برای سایت خود دسته بندی کنید. برای مثال، ممکن است صفحات دانلود، ثبت نام و رسید را در مجموعه های هدف جداگانه ردیابی کنید. این مجموعه‌ها در گزارش‌های شما به‌عنوان پیوندهایی در زیر تب Explorer در بسیاری از گزارش‌ها ظاهر می‌شوند.

گزارش از اهداف

می‌ توانید نرخ‌ های تکمیل هدف یا نرخ تبدیل را در گزارش‌ های Conversion>goals تجزیه و تحلیل کنید. تبدیل‌های هدف همچنین در گزارش‌ های دیگر، از جمله گزارش‌ های Conversions> Funnels Multi Channel، گزارش‌های Conversions > Attribution و گزارش‌های Acquisition ظاهر می‌شوند.

محدودیت اهداف
  • تعداد نمایش هدف در هر گزارش به 20 عدد محدود است. برای ردیابی بیش از 20 هدف، یک نمای اضافی برای آن ویژگی ایجاد کنید یا یک هدف موجود را که دیگر به آن نیاز ندارید ویرایش کنید.

  • اهداف پس از ایجاد هدف برای داده هایی که جمع آوری می کنید اعمال می شود. برای مشاهده گزارش اهداف در گزارش های خود، باید اهدافی را در حساب Analytics خود تنظیم کنید.

  • اهداف را نمی توان حذف کرد، اما می توانید ثبت داده های یک هدف را متوقف کنید.

  • داده های هدف متفاوت از داده های معمولی Analytics پردازش می شوند.

  • شناسه‌های هدف و مجموعه‌های هدف را نمی‌توان پس از ایجاد آنها تغییر داد، اما اگر می‌خواهید از هدف خاصی استفاده مجدد کنید، می‌توانید نام و نوع هدف را تغییر دهید.

بهترین شیوه ها برای استفاده از اهداف

از اسامی شهودی برای اهداف خود استفاده کنید. این به شما و دیگران کمک می‌کند تا گزارش‌های تبدیل را راحت‌تر درک کنید.

اگرچه تخصیص یک مقدار هدف اختیاری است، توصیه می‌کنیم برای کمک به کسب درآمد و ارزیابی تبدیل‌های خود، این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که Analytics همچنین از داده‌های ارزش هدف برای محاسبه سایر معیارها مانند ROAS (بازده هزینه تبلیغات) استفاده می‌کند. اگر استفاده از مبلغ دلاری به عنوان ارزش هدف برای سایت یا برنامه شما کاربردی به نظر نمی رسد، فقط از یک مقیاس عددی ثابت برای وزن و مقایسه تبدیل های خود استفاده کنید. مثلاً به اهداف کم ارزش «1» و به اهداف با ارزش «10» بدهید.

اگر هدف موجود را تغییر می‌دهید، مطمئن شوید که چه زمانی تغییر را ایجاد کرده‌اید. از آنجایی که اهداف روی داده‌های تاریخی اعمال نمی‌شوند، تغییر یک هدف، داده‌های تبدیل شما را از نقطه ویرایش تغییر می‌دهد. این ممکن است منجر به سردرگمی در گزارش های شما شود. (این دلیل دیگری برای نامگذاری اهدافتان به صورت شهودی است).

منابع:

https://support.google.com/analytics/answer/1012040?hl=en&ref_topic=6150889#zippy=%2Cin-this-article

  • برنامه نویسی شی گرا در جاوا اسکریپت
    قبلی نوشتهبرنامه نویسی شی گرا در جاوا اسکریپت
  • بعدی نوشتهWeb3 برای همه: چگونه دامنه dot human" NFT" رایگان خود را دریافت کنید 
    برنامه نویسی شی گرا در جاوا اسکریپت

دیدگاهتان را بنویسید (لغو پاسخ)

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

*
*

Copy