گوگل: متن بولد میتواند به سئوی شما کمک کند
پررنگ کردن بخش های مهم متن در یک پاراگراف می تواند سئوی صفحه وب را بهبود بخشد و متن بولد در سئو به شما کمک می کند و درک محتوا را برای گوگل آسان تر کند.
جان مولر گوگل تأیید میکند که پررنگ یا بولد کردن متن مهم در یک پاراگراف میتواند به سئوی سایت شما کمک کند زیرا به گوگل امکان می دهد محتوا را بهتر درک کند.
این مطلب در طول تجمع کارکنان سئوی اداره مرکزی جستجوی گوگل در 12 نوامبر 2021 بیان شده است.
سوالی که در مورد مزایای استفاده از متن پررنگ ارسال شده بوده این است:
آیا بولد کردن متن صرفا یک انتخاب برای استایل متن است؟ یا می توان از متن بولد در سئو نیز استفاده کرد؟
مولر بیان می کند که به طور قطع به سئو کمک میکند. با این حال، میزان کمک به آن به سئوی صفحه نسبی است.
در ادامه بیشتر در مورد منظور وی صحبت میکنیم.
نظر جان مولر گوگل در مورد استفاده از متن بولد در سئو
مولر در پاسخ به این سوال به ویدیویی از مت کاتس، کارمند سابق گوگل اشاره میکند که قبلاً یک بار به این موضوع پرداخته است.
”این مسئله چیزی است که هرازگاهی مطرح میشود. در واقع، قبل از این جلسه دوبار بررسی کردم. مت کاتس یک ویدیوی مشابه در سال 2012 در مورد متن پررنگ و بولد در متن منتشر کرد.“
در صورت تماشای ویدیوی کاتس متوجه میشوید که واقعاً درمورد مفاهیم سئوی متن بولد صحبت نمیکند. آیا این باعث میشود که این خبر منحصر به فرد مولر باشد؟
ویدیوی کاتس بیشتر به استفاده از تگهای <b> و <strong> و اینکه آیا تفاوتی بین آنها وجود دارد، مربوط میشود. اما این موضوع این بحث نیست.
از آنجایی که به سئو مربوط میشود، مولر میگوید متن بولد میتواند ارزش بیشتری به صفحه اضافه کند.
خزندههای گوگل به دنبال متنی میگردند که به صورت پررنگ یا مورب باشد تا بفهمند چه چیزی در آن صفحه مهم است. مولر اضافه میکند که گوگل معمولاً میتواند به تنهایی بفهمد چه چیزی مهم است، اما متن پررنگ پیام را واضح تر می کند.
”معمولاً سعی می کنیم بفهمیم محتوای یک صفحه وب در مورد چیست، و به چیزهای مختلفی نگاه میکنیم تا بفهمیم در این صفحه بر چه چیزی تاکید می شود. این جستجو شامل مواردی مانند سر فصل های یک صفحه می شود.
اما شامل مواردی مانند متن بولد در صفحه نیز میباشد. بنابراین تا حدودی متن های بولد کمی ارزش اضافی دارند. به این ترتیب که نشانه واضحی است که در واقع نکته اصلی این صفحه یا این پاراگراف در مورد این موضوع در اینجا است.
و معمولاً با چیزی که ما فکر میکنیم صفحه درباره آن است همسو میشود، بنابراین آنقدر تغییر نمیکند.“
مزایای سئوی متن پررنگ نسبی است.
مولر تصریح می کند که ارزش متن پررنگ نسبت به بقیه محتوای صفحه است.
چند تکه متن پررنگ در سراسر مقاله می تواند سیگنال های قوی تری را به گوگل ارسال کند. اما پررنگ کردن تمام متن ها در یک صفحه هیچ ارزشی اضافه نمی کند.
”نکته دیگر این است که این تا حد زیادی در داخل صفحه وب نسبی است. بنابراین، اگر از اینجا بروید و بگویید، خوب، من فقط کل صفحه خود را پررنگ می کنم و سپس گوگل فکر می کند صفحه من مهم ترین صفحه است، پس با پررنگ کردن همه چیز اساساً هیچ چیز پررنگ نیست زیرا همه چیز یکسان است.
در حالی که اگر تعداد انگشت شماری از جملات یا کلمات را در کل صفحه خود انتخاب کنید، جاهایی که نشان دهد این ها برای من واقعا مهم هستند و آن ها را پررنگ کنید، برای ما بسیار آسان تر است که به خوبی بگوییم در اینجا تعداد زیادی متن وجود دارد، و این به طور بالقوه یکی از مهم ترین نکات این صفحه است و می توانیم به آن کمی بیشتر ارزش بدهیم.
و اساساً چیزی که اتفاق می افتد این است که شما با استفاده از نشانه گذاری مناسب برای صفحه، کمی معنای بیشتری به صفحه می دهید. و از دیدگاه ما این خوب است. این به ما کمک می کند تا صفحه را کمی بهتر درک کنیم.“
مولر پاسخ خود را با جمع بندی همه چیز با بیانیه ای قطعی در مورد ارزش سئوی متن پررنگ یا بولد به پایان می رساند.
”بنابراین، اگر میخواهید آن را سادهسازی کنید تا پاسخ یک کلمهای داشته باشید، آیا برجستهکردن نکات مهم در یک پاراگراف به سئو کمک میکند، بله این کار را میکند. این به ما کمک می کند تا آن پاراگراف یا آن صفحه را بهتر درک کنیم.“
پاسخ کامل مولر را در ویدئوی زیر بشنوید: