پیش بینی گوگل از آینده سئو
تیم تحقیقاتی گوگل متشکل از جان مولر، گری ایلیز و مارتین اسپلیت در مورد تغییراتی که در دهه گذشته در زمینه سئو دیدهاند صحبت میکنند. در این مقاله بیان خواهیم کرد که پیش بینی گوگل از آینده سئو چه خواهد بود.
آینده HTML در سئو:
مولر پیش بینی می کند که متخصصین سئو در آینده نیازی به یادگیری HTML نخواهند داشت زیرا سیستم های مدیریت محتوا (CMS) در مراقبت از جنبه های فنی یک وب سایت ماهرتر می شوند.
مولر می گوید: “منظورم این است که اگر یک ویرایشگر خوب داشته باشید و مطالبی را در آن تایپ کنید و سپس متن خود را به درستی قالب بندی کنید و چند لینک اضافه کنید. چه کاری باید با HTML انجام دهید؟”
ایلیز با این نظر مخالف است و می گوید سئو چیزی فراتر از نوشتن محتوا است. عناصر مهمی از سئو وجود دارد که نیاز به درک HTML دارد و احتمالاً در آینده تغییر نخواهد کرد. او می گوید: “سئو تمامی تگ ها، متاتگ ها، عناصر عنوان و تمامی چیزهایی است که می توان در قسمت Head که تگی از HTML است، قرار داد. بنابراین شما باید تمامی آنها را بدانید تا بتوانید تعداد دفعاتی را که عنوان های شما در نتایج جستجو آمده است را کنترل کنید.”
اما در پایان بحث، پیش بینی گوگل از سئو درباره HTML این است که: HTML در مورد سئو به جایی نمی رسد.
آینده جاوا اسکریپت در سئو:
جاوا اسکریپت ممکن است در آینده برای سئو اهمیت بیشتری پیدا کند، اما بیشتر در جنبه برنامه های تحت وب (PWA) حائز اهمیت است تا وب سایت های سنتی.
مولر می گوید:”من فکر می کنم کاربر به نوعی انتظار دارد که بتواند از هر برنامه ای که دارد در هر پلتفرم و هر دستگاهی که دارد استفاده کند. به نظر می رسد که این نوع کار نیز ادامه خواهد داشت. احتمالاً این بدان معناست که مفاهیمی مانند درک جاوا اسکریپت برای سئوکاران نیز اهمیت بیشتری پیدا می کند…
اما احتمالاً به این معنی است که بسیاری از این برنامه ها به طور ناگهانی باید به طور کلی به SEO فکر کنند. مانند آنچه که آنها واقعاً میخواهند در حوزه وب به آن برسند، زیرا در گذشته، آنها فقط یک اپلیکیشن بودند.”
برای مطالعه درباره اپلیکیشن های پیشرو در وب یا همان PWA می توانید به مقاله اپلیکیشن های پیشرو در وب (PWA) چیستند؟ در سایت آوین آویسا مراجعه کنید.
آینده URL در سئو:
مولر موضوع URL ها را مطرح می کند و اینکه آیا آنها ممکن است به نفع نهادها یا آدرس های IP از بین بروند.
ایلیز می گوید که باور ندارد URL ها به این زودی حذف شوند:
“خوشبختانه، URL ها نمی توانند ناپدید شوند … حداقل در آینده قابل پیش بینی نیست، زیرا URL ها روش استانداردی برای برقراری ارتباط آدرس ها در اینترنت است و بدون آن اینترنت فقط اینترنت نیست. همانطور که نام دامنه ها به دلیل نحوه ساخت اینترنت یا آدرس های IP نمی توانند از بین بروند، به همین ترتیب URL ها نمی توانند از بین بروند.”
آینده متاتگ ها در سئو:
مولر می پرسد که آیا این احتمال وجود دارد که متا تگ های بیشتری در آینده معرفی شوند.
اسپلیت بلافاصله این ایده را کنار میزند و میگوید تقریباً هیچوقت دلیل خوبی برای معرفی یک متا تگ جدید وجود ندارد:
“من امیدوارم که ما متا تگ های بیشتری را معرفی نکنیم. و معمولاً وقتی موضوعات داخلی را میبینید، مثلاً، این تیم جستجو میخواهد یک متا تگ جدید معرفی کند. سپس معمولاً هم من و هم جان از این موضوع فاصله می گیریم و به شدت به عقب رانده می شویم زیرا به ندرت دلیل خوبی برای معرفی متا تگ جدید وجود دارد.
آینده داده های ساختاریافته در سئو:
آیا زمانی در آینده پیش خواهد آمد که گوگل برای درک آنچه در صفحه است به داده های ساختار یافته نیاز نداشته باشد؟
اسپلیت میگوید که گوگل تقریباً در آن نقطه است، اما دادههای ساختاریافته هنوز مفید هستند و توصیه میشود:
“من کاملا مطمئن هستم که می توانیم درک کنیم که برای مثال این یک محصول است، نام آن و قیمت آن چیست و همچنین تصویر به نمایش گذاشته شده تصویر محصول است. اما خوب است که این اطلاعات صریح و قابل خواندن را داشته باشید که می توانید بگویید آنها به طور خاص از ما می خواهند که به آن به عنوان یک محصول فکر کنیم. این اساساً یک متا تگ شکوهمند است…”
آینده محتوا در سئو:
مولر موضوع الگوریتم های تولید متن را مطرح می کند و اینکه آیا سئوکاران حتی در آینده به نویسندگان انسانی نیاز خواهند داشت یا خیر.
به طور خلاصه، ایلیز پتانسیل را در محتوای تولید شده توسط ماشین میبیند و میگوید که میتوان آن را از محتوایی که توسط انسان نوشته میشود متمایز کرد.
با این حال، گوگل نمی خواهد محتوای تولید شده توسط ماشین را در نتایج جستجو رتبه بندی کند، مگر اینکه توسط انسان بررسی شده باشد.
“فکر میکنم این موضوع میتواند به تنهایی مورد بحث قرار بگیرد، زیرا میتوانیم مزایا و معایب محتوای تولید شده توسط ماشین را ببینیم، و در مورد آنچه را که تولید می شود کاملاً سخت گیر باشیم…
اما از طرف دیگر، شما همچنین میتوانید بسیار خوب و هوشمند، محتوای تولید شده توسط ماشین را ببینید. نمیدانم واژه هوشمند کلمه خوبی است یا خیر، اما محتوای تولید شده توسط ماشین بسیار هوشمند است…
در حال حاضر، موضع ما در مورد محتوای تولید شده توسط ماشین این است که اگر بدون نظارت انسان باشد، نمیخواهیم آن را جستجو کنیم. اگر کسی آن را قبل از قرار دادن برای عموم مرور کند، خوب است.”
پیش بینی گوگل از سئو در زمینه محتوا این است که این مقوله بسیار اساسی می باشد و باید بصورت جدی و جداگانه مورد بحث قرار بگیرد.
آینده جستجوی صوتی در سئو:
بعید است که جستجوی صوتی در سئو مهم باشد، بنابراین زیاد نگران یادگیری نحوه بهینهسازی برای آن نباشید.
هنگامی که از اسپلیت در مورد جستجوی صوتی سؤال می شود، می گوید: “آینده ای که هرگز نخواهد بود. فکر میکنم نه. به یاد دارم چندین سال پیش، مردم میگفتند استفاده از کیبورد را متوقف میکنیم و فقط از طریق صدا پیام را انتقال دهیم.
این موضوع تکراری از دهه 90 بوده است. اما من فکر می کنم در آینده تغییر نخواهد کرد و به طور طبیعی تبدیل به اولین چیزی نخواهد شد که باید نگران آن باشیم، فقط به این دلیل که نحوه ورود اطلاعات را تغییر می دهد. اما تغییری در استفاده از زبان طبیعی برای بازیابی اطلاعات از اینترنت را ایجاد نمی کند. بنابراین، صادقانه بگویم، فکر میکنم لازم نیست زیاد نگران این موضوع باشید”
در نتیجه پیش بینی گوگل از سئو در جستجوی صوتی این است که چالش اساسی در آینده در این زمینه نخواهد بود.
علاوه بر مطالب ذکر شده در این مقاله، شما می توانید برای مطالعه درباره ترندهای سئو نیز به مقاله 10 ترند مهم سئو 2021 که شما باید بدانید در سایت آوین آویسا مراجعه کنید.
منبع:
https://www.searchenginejournal.com/google-on-the-future-of-seo/426885/