داده های Google Trends نشان میدهد که کاربران در سال 2022 به متاورس و NFT ها کمتر اهمیت میدهند.
جستجوی کلمات کلیدی “metaverse” (متاورس) و “NFT” (توکن غیرمثلی) از ابتدای سال همچنان رو به کاهش است.
در حالی که علاقه جستجوی جهانی برای کلمات کلیدی “metaverse” و “NFT” در سه ماهه آخر سال 2021 افزایش یافت، داده های Google Trends نشان می دهد که تبلیغات و هیاهو در حوزه متاورس و توکن های غیرمثلی در فوریه 2022 به طور محسوسی کاهش یافته است.
جهت مطالعه بیشتر در رابطه به متاورس، به مقاله متاورس چیست؟ مراجعه نمایید.
آمار پلتفرم گوگل ترندز (Google Trends) نشان می دهد که در 12 ماه گذشته، جستجو برای “metaverse” از اکتبر تا دسامبر 2021 افزایش یافته است. با این حال، از ابتدای سال 2022، علاقه به جستجو در این حوزه به کاهش خود ادامه داده است و به پایین ترین حد خود در ماه مارس رسیده است.
جدا از کلمه کلیدی “metaverse”، داده ها نشان می دهد که جستجوی جهانی “NFT” (توکن غیرمثلی) نیز امسال کاهش خود را آغاز کرده است. با این حال، کاهش علاقه به NFT بیشتر قابل توجه است. زیرا جستجو در این حوزه در سال 2021 به بالاترین حد خود رسید و سپس در سه ماهه اول سال 2022 به شدت کاهش یافت.
در 12 ماه گذشته، کاربران ترکیهای بیشترین جستجوی کلمه کلیدی “metaverse” را داشته و در صدر طبقه بندی منطقهای در Google Trends قرار دارند. این کشور از چین و سنگاپور که به ترتیب رتبه های 2 و 3 را دارند، پیشی گرفت. قبرس و لبنان به ترتیب در رتبه های چهارم و پنجم قرار دارند.
در همین حال، سنگاپور در 12 ماه گذشته برای جستجوی کلمه کلیدی “NFT” (توکن غیرمثلی) رتبه اول را به خود اختصاص داده است. پس از این کشور، هنگ کنگ، چین، کانادا و فیلیپین قرار دارند.
در ماه دسامبر، علاقه جستجوی جهانی برای جستجوی “NFT” برای اولین بار از “crypto” پیشی گرفت. جدای از این، حجم معاملات ماهانه در بازار NFT اوپن سی (OpenSea) نیز در ژانویه به بالاترین حد خود رسید. افزایش حجم جستجو برای کلمه کلیدی NFT و حجم معاملات آن نشان می دهد که NFT ها در نهایت توجه بخش عظیمی از فعالان در حوزه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده اند.
علت رشد توکن غیرمثلی (NFT) در سال 2021 را به عرضه برخی از بزرگترین مجموعه های NFT در سال گذشته و افراد مشهوری که شروع به ارائه مجموعههای خود کردهاند، نسبت داده شده است. از رپرهای با نفوذی مانند اسنوپ داگ (Snoop Dogg) گرفته تا کارشناسان بازاریابی مانند گری واینرچوک (Gary Vaynerchuk)، چهرههای زیادی در سال گذشته به NFT علاقه نشان داده اند.
منبع: