نکات مهم سئو در تولید محتوای 2022
همانطور که در مقاله قبلی به “ ۱۰ ترند مهم سئو ۲۰۲۱ که شما باید بدانید (۱) ” اشاره شد، امروز قصد داریم تا شما را با مهمترین نکات سئوی تولید محتوا در سال 2022 آشنا کنیم. قطعا اولین خواستهای که اکثر ما از جستوجوی گوگل داریم، این است که جز اولین وبسایت هایی باشیم که در صفحه نتایج موتور جست و جو (SERP) نمایش داده میشود. اکثر ما می خواهیم بهترین نمره SEO را در بالای صفحه نتایج جستجو قرار دهیم تا کلیک ها، ترافیک و مشتریان بیشتری را دریافت کنیم و در نهایت کسب و کارهای دیجیتالمان را رشد دهیم.
اما نکته اینجاست …
اگر ما می خواهیم به این اهداف دست یابیم، باید اطلاعات خود را درمورد کارهایی که گوگل انجام می دهد تازه نگه داریم تا بهترین نتیجه را در نتایج جستوجو دریافت کنیم. در این مقاله قصد داریم به نکات مهم سئو 2022 بپردازیم. بنابراین برای اینکه بدانیم دقیقا SEO چه اقدامی انجام می دهد، هر آنچه که مورد نیاز است در ادامه بررسی خواهیم کرد.
الگوریتم گوگل چیست ؟
به تعبیر Layman، الگوریتم گوگل یک سیستم به هم پیوسته برای بازیابی اطلاعات از فهرست گوگل است.
این الگوریتم از حدود 200 عامل برای رتبهبندی وبسایتها استفاده می کند و مشخص می کند کدام یک برای هر جستجو مفید هستند. سپس نتایج را بر اساس آن در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ارائه میکند.
گوگل سالانه به روز می شود اما تنها تعداد کمی از آنها مربوط به به روز رسانی الگوریتم گوگل هستند و می توانند بر سئوی وب شما تأثیر بگذارند. بنابراین کسانی که می خواهند جایگاه رقابتی SERP خود را حفظ کنند، می توانند از استراتژی SEO استفاده کنند.
بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO) چیست ؟
عمل بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization) یا SEO در سال 1993 ایجاد شد. طبیعی است که برخی از مردم هنوز نمی دانند که چگونه کار می کند. در ادامه به شما توضیح می دهیم که SEO چقدر اهمیت دارد.
بهینه سازی موتورهای جستجو، شامل تمام جنبه های وب سایت و محتوای شما است که باید از آنها مراقبت کنید تا به سرعت توسط هر موتور، جستجو شود. در حالت کلی SEO به دو بخش سئو داخلی (on-page SEO) و سئو خارجی (off-page SEO) تقسیم بندی می شود.
اکنون در مورد سئوی داخلی و هر آنچه باید بدانید تا برای تغییرات گوگل در سال 2022 آماده باشید، صحبت می کنیم. زیرا این جنبه ای است که بیشتر روی آن تمرکز دارید، اما به عنوان یک یادآوری سریع، سئو خارج از صفحه به تلاش های خارجی برای افزایش ترافیک، رتبه صفحه و اعتبار دامنه اشاره دارد.
یکی از رایجترین روشهای سئوی خارج از صفحه، common off ها هستند که به وبسایتهای خارجی اشاره میکنند و به محتوای شما پیوند میدهند. هرچه common off ها از وب سایت های مرتبط با اعتبار بالا بیشتر باشد، بهتر است. بنابراین اگر از طریق وبسایتهایی مانند فیسبوک یا لینکدین به محتوای خود پیوند میدهید، در حالت کلی میتوانند به شما کمک کنند تا ترافیک بیشتری را به ارمغان بیاورید، اما به طور مستقیم بر رتبه وبسایت شما تأثیر نمیگذارند. همچنین باید مراقب common off سمی باشید. آنهایی که از وب سایت های اسپم یا کم اعتبار می آیند و درنهایت باید آنها را در کنسول جستجوی Google خود مسدود کنید.
اکنون که در مورد نکات سئوی 2022 صحبت کردیم، حال بیایید درمورد سئوی داخلی (On-page SEO) و هر آنچه که باید بدانید تا برای تغییرات گوگل در سال 2022 آماده شوید، را مورد بررسی دهیم.
سئو داخل صفحه (On-page SEO) چیست؟
به زبان ساده، دقیقاً همان چیزی است که صفحه یا سایت شما در مورد آن است و برخی از استراتژی های اصلی SEO را در نظر می گیرد که چگونه الگوریتم های گوگل وب سایت شما را ببینند.
درحالت کلی عوامل زیادی در رتبه بندی وب سایت شما نقش دارند که عبارتند از:
1. تگ عنوان (Title tags)
مهمترین عامل عنوان است که بیش از سایر عوامل دیگر اهمیت دارد. عنوان باید دارای طول صحیح و حاوی کلمات کلیدی باشد تا به سرعت توسط گوگل شناسایی شود.
2. سرعت صفحه (Page speed)
گوگل به بارگزاری سریع محتوای جستجو شده نیاز دارد. بنابراین وب سایت خود را در این زمینه بهینه کنید تا آن را در رتبه بندی بالاتر در SERP قرار دهید.
3. کلمات کلیدی (Keywords)
کلمات کلیدی تأثیر بسیار زیادی در سئو 2022 دارد. زیرا نتایج جستجو بر اساس آن نمایش داده می شود، بنابراین باید مطمئن شوید که موارد مناسب را انتخاب کرده اید. پس کلمات کلیدی در سئوی شما بسیار مهم است و باید دقت کرد.
4. بهینه سازی محتوا (Optimized content)
یکی دیگر از موارد بسیار مهم در وب سایت شما محتوای شما است که همان دانش و اطلاعاتی است که می خواهید به بازدیدکنندگان خود منتقل کنید. دادههای مربوط به شرکت، خدمات یا محصولات شما و همچنین ارائه هرگونه استدلال، همه برای مشتریان مهم هستند. ما توصیه هایی داریم که در پاراگراف های بعدی به شما کمک می کند.
5. توضیحات متا (Meta description)
این اولین توصیفی است که کاربر قبل از بازدید از وب سایت در موتور جستجو می بیند. پس اگر آن را با دقت کوتاه اما جالب و خلاقانه بسازید باعث می شود مردم کلیک کنند و رتبه وبسایت شما را افزایش دهند.
6. متن جایگزین برای تصاویر (Alt text for Images)
با درج کلمات کلیدی مرتبط در حین توصیف تصویر، به موتورهای چست و جو کمک میکنید تا محتوای صفحه شما را درک کنند که این یکی از نکات مهم سئو 2022 است.
امیدواریم که تا به الان توانسته باشیم درمورد استراتژی های سئو اطلاعات بیشتری به شما منتقل کنیم. حال اکنون میتوانیم با توجه به بهروزرسانی الگوریتم Google در سال 2022، به نحوه قرار گرفتن در صدر جستجوی رتبهبندی گوگل بپردازیم!
به روز رسانی الگوریتم گوگل در سال 2022
می دانیم که هرساله، رتبه بندی در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری سخت تر خواهد شد. اما دقیقا چه چیزی آن را سخت تر می کند؟ یا به عبارتی چرا سخت تر از سال 2021 است؟
بیش از 1 میلیارد وبلاگ در سراسر جهان و بیش از 1.7 میلیارد وب سایت وجود دارد و هر ساله روند صعودی دارد. با در نظر گرفتن تعداد افراد، می توان نتیجه گرفت که به ازای هر 4.6 نفر یک وب سایت وجود دارد. بنابراین قابل درک است که رقابت بین آن ها بسیار سخت می شود.
بسیاری از منابع در مورد نکات سئوی 2022 را که با به روز رسانی الگوریتم Google عرضه می شود، اطلاع رسانی می کنند. با این حال، اکثر کارشناسان SEO در مورد افزایش محتوای شخصی (personalized content) صحبت می کنند و ما تصمیم گرفتیم در مورد آن بنویسیم.
گوگل، محتوایی را با مرتبط ترین و معتبرترین اطلاعات به رسمیت می شناسد و تنها سایت هایی را که محتوایی با کیفیت بالا دارند رتبه بندی می کند.این بدان معناست که داشتن یک موقعیت خوب در جستجوی رتبه بندی گوگل بسیار سخت خواهد بود. اما جای هیچ نگرانی نیست! ما اینجا هستیم تا به آن کمک کنیم!
حالا که می دانیم راهی برای قرار گرفتن در صدر جستجوی رتبه بندی گوگل چیست، می توانیم توصیه هایی در مورد نحوه نوشتن محتوای بسیار بهتر در سال 2022 ارائه دهیم!
نحوه نوشتن محتوا برای SEO در سال 2022 چگونه است؟
حال آماده ایم تا ۷ توصیه در مورد نحوه نوشتن محتوای خوب که با توجه به روندهایی که در سال جدید در راه است و جز نکات مهم سئو 2022 محسوب می شود، به شما یادآوری کنیم که عبارت اند از:
1. مشکل خود را مشخص کنید (Specify your problem)
اول از همه ، باید مطمئن شوید که مشکلات موضوع مشخص شده است. یافتن کلمات کلیدی عالی در بهترین وب سایت، جستجوی کلمه کلیدی و داشتن رتبه عالی بسیار مهم است. اما وقتی افراد به وب سایت شما می رسند دقیقا چه چیزی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد؟
علاوه بر اینکه رتبه بندی مهم است، اگر شخصی به راحتی وب سایت شما را حتی به عنوان یکی از اولین ها در Google SERP پیدا کند و مقاله شما به سؤال او پاسخ ندهد، برای یافتن منابع دیگر، روی برگشت کلیک می کند و وبسایت شما را ترک می کند.
پس در ابتدا باید مطمئن شوید که محتوای شما به سؤالاتی که جستجوگران دارند، پاسخی قابل درک و ارزشمند می دهد. همین مسئله این باعث می شود که شرکت شما در نظر آنها حرفه ای به نظر برسد و آنها را به مشتریان وفادار برای شما تبدیل کند.
2. روی تیتر تمرکز کنید (Focus on headline)
شما باید زمان زیادی را صرف توجه به عنوان وبلاگ یا مقاله خود کنید. بیشتر کلیکها به این دلیل است که مردم چیز جالبی را در تیتر دیدند. صرفا بر اساس عنوانی که مردم می بینند می توانند به راحتی تصمیم بگیرند که آیا چیزی برای آنها جالب است یا نه اما اگر به اندازه کافی جالب نباشد
اگر میتوانید، 40 درصد از زمان خود را به بررسی کردن درباره بهترین عنوانی که میتوانید داشته باشید، قرار دهید. در این صورت ترافیک فوقالعادهای به شما میدهد و این فرصت را به شما میدهد که نشان دهید چقدر محتوای جالب و ارزشمندی دارید.
3. کلمات کلیدی مهم (Significant keywords)
در هر مقاله، شما باید فهرستی از بهترین کلمات کلیدی که می توانید پیدا کنید و یکی از آنها به عنوان مهمترین آنها باشد، داشته باشید. همه آنها باید بسیار با موضوع مقاله شما مرتبط باشند.
پیدا کردن یک کلمه کلیدی خوب، از آنجایی که همه می خواهند بهترین وبسایت در SERP باشند، کار را برایمان سخت تر می کند. با این حال ابزارهای زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. شما باید سعی کنید کلمات کلیدی را پیدا کنید که دارای بالاترین حجم جستجو قابل توجه هستند.
هنگامی که شما کلمه کلیدی را دارید، به کلیدواژه اصلی خود نگاه کنید و مطمئن شوید که سایر کلمات مکمل آن هستند و با موضوع شما مرتبط هستند. اگر موفق شوید، موقعیت خوبی در SERP کسب خواهید کرد و ترافیک وب سایت خود را افزایش خواهید داد.
4. طرح کلی بر اساس رقابت (Outline based on competition)
نگاهی به آنچه که باعث رقابت در گوگل می شود، بیاندازید و از روش مشابهی استفاده کنید. حتی می توانید از همان موارد قدیمی نیز استفاده کنید باید بهترین نتیجه را ارائه دهید. تجزیه و تحلیل نتایج موتورهای جستجو برحسب کلمه کلیدی، اطلاعات لازم زیادی را در مورد نحوه انجام آن نسبت به کسانی که شکست خورده اند و امتیاز خود را از دست داده اند و در عین حال اطلاعاتی درمورد استفاده از فرمول افراد موفق را به شما می دهد.
5. محتوای کاربردی و واقعی (Practical and actual content)
نکته مهم دیگر این است که اجازه ندهید مردم از آمدن به وب سایت شما اظهار پشیمانی نکنند. شما باید جالب ترین و مرتبط ترین محتوایی را که می توانید بنویسید به آنها بدهید تا طولانی تر در وبسایت شما بمانند. این افراد به دنبال پاسخ سوال خود، الهام، انگیزه، ایده و بسیاری چیزهای دیگر هستند. تا زمانی که محتوای شما مورد دلخواه آن ها باشد، بیشترین سود را برای شما دارد.
6. لینک داخلی (Internal linking)
بسیار مهم است که تعدادی لینک های داخلی که در مقاله منطقی هستند، اضافه کنید. در مورد تکست وسواس نداشته باشید و لینک های داخلی را برای محتوای بلند مدت در مقالات قدیمی تر و مقالات جدید اضافه کنید.
این نیز به شما رتبه بندی بهتر را ارائه می دهد. زیرا هر بار که شما یک فرصت به خواننده خود بدهید تا لینکی به مقاله دیگر که با مقاله اصلی مرتبط است بخواند، به شما این فرصت را می دهد تا بیشترین بازدید را داشته باشید و از آن سود ببرید.
7. مراقب سئو داخلی صفحه باشید (Take better care on on-page SEO)
حال آخرین کاری که باید انجام دهید این است که به ابتدای این مقاله برگردید و دوباره بررسی کنید که سئوی درون صفحه چیست و عوامل آن برای ایجاد یک استراتژی سئو چیست. زیرا همراه با محتوای شما، تمام ترافیک و علاقه مورد نیاز را به شما می دهد.
از تگهای عنوان گرفته تا توضیحات، تصویربرداری از تمام متون، چند پاراگراف اول، تگهای H2، حتی ساختار URL و سرعت صفحه مراقب همه این موارد باشید.
اگر آنها را همراه با محتوای خود مدیریت کنید، رتبه عالی خواهند داشت.
نتیجه
به طور خلاصه، اگر می خواهید با زمان پیش بروید و در سال 2022 در وب سایت خود ترافیک و بازدید داشته باشید، باید به خوبی از سئوی خود مراقبت کنید و مطمئن شوید که محتوای شما منحصر به فرد است.
با توجه به چالشهای بهروزرسانیهای الگوریتم گوگل، ما باید جنبه های مختلف سئو داخل صفحه را از هر لحاظی بررسی کنیم و با توجه به محتوا، از سئوی خود از تمام جوانب مراقبت کنیم. اگر تلاش کنید تا محتوای خود را با بهترین تجربه و دانشی که دارید بسازید و به آن چرخش بی نظیری بدهید، موفق خواهید شد و سئوی خود را در گوگل دیده خواهید کرد.
رقابت زیاذی در نوشتن محتوای خوب بین تمام وبسایت ها وجود دارد اما تا زمانی که همه گرایشها و توصیههایی را که در مورد نحوه ادامه دادن به آن را در نظر بگیریم، میتوانیم از بین رقبا پیشی بگیریم و در صدر باشیم.
منبع:
https://wiredelta.com/google-algorithm-update-2022/