آوین آویسا – خدمات سئو | فروشگاه اختصاصی | بلاک چین و رمزارزها
  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • خدمات فروشگاه اختصاصی
    • خدمات سئو
    • خدمات بلاک‌چین و رمزارزها
    • خدمات ربات معامله‌گر
  • آخرین پروژه‌ها
  • وبلاگ
  • تازه های تکنولوژی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • English
آوین آویسا – خدمات سئو | فروشگاه اختصاصی | بلاک چین و رمزارزها

معرفی صفحه خانه گوگل آنالتیکز

خانه / صفحه وبلاگ / سئو / معرفی صفحه خانه گوگل آنالتیکز

معرفی صفحه خانه گوگل آنالتیکز

توسط نویسنده آوین آویسا درسئو

یکی از ابزار مهم حوزه سئو گوگل آنالیتیکز می باشد. این ابزار بسیار مفید برای آنالیز رفتار کاربران در سایت را نمایش می دهد. در سلسله مقالاتی قصد داریم تمام جزییات این ابزار را معرفی کنیم تا فعالین این حوزه و صاحبین کسب و کار بتوانند به خوبی از آیتم های مفید گوگل آنالیتیکز استفاده کنند. در اولین مقاله بخش خانه به عنوان اولین صفحه را به طور اجمالی معرفی می نماییم و در مقالات بعدی هر بخش را به طور جداگانه با جزییات تمام مرور خواهیم کرد.

دریاره صفحه خانه

هنگامی که وارد گوگل آنالیتیکز می شوید، صفحه خانه گوگل آنالتیکز خلاصه ای از موارد جالب در مورد داده های سایت شما را به شما ارائه می دهد.

اولین ردیف کارت ها موارد زیر را به شما نشان می دهد:

  • ترافیک کلی و تبدیل (کاربران، درآمد، نرخ تبدیل (Conversion Rate)، جلسات (Sessions)). برای تغییر نمودار روی یک معیار کلیک کنید.
  • حجم کاربر بر حسب روز و ساعت. موس را روی یک سلول نگه دارید تا تعداد دقیق کاربران آن ساعت را ببینید.
  • تعداد کاربرانی که در حال حاضر در سایت شما هستند و صفحاتی که در حال مشاهده هستند.

درباره صفحه اصلی

بقیه کارت‌های موجود در صفحه، نمودارهای مختلفی از داده‌های شما ارائه می‌دهند (تمامی این بخش ها با جزییات تمام در مقالات بعدی مرور خواهند شد). به عنوان مثال:

  • کانال هایی که توسط آنها کاربران را جذب می کنید.

کانال های کاربران

  • چقدر کاربران را هفته به هفته حفظ می کنید.چقدر کاربران را هفته به هفته حفظ می کنید.
  • جغرافیای کاربران.جغرافیای کاربران

 

  • دستگاه هایی که کاربران از طریق آن سایت شما را بازدید کرده اند.دستگاه هایی که کاربران از طریق آن سایت شما را بازدید کرده اند.
  • چشم انداز (insights).
چشم انداز (insights)
  • کاربران چه صفحاتی را دیده اند.

 

دکمه های کارت

یک کارت می تواند حداکثر 3 نوع دکمه داشته باشد:

  • انتخابگر ابعاد/متریک.
  • انتخابگر محدوده تاریخ.
  • پیوند به گزارش مرتبط.
انتخابگر ابعاد/متریک

اگر کارتی ابعاد یا معیارها را در بالای صفحه فهرست می‌کند، می‌توانید روی آن‌ها کلیک کنید تا داده‌های نمایش داده شده در کارت را تغییر دهید.

انتخابگر ابعادمتریک

محدوده زمانی

همه کارت ها به جز کارت real-time  (کاربران در حال حاضر) دارای گزینه ای برای انتخاب محدوده های مختلف تاریخ هستند. محدوده تاریخ بسته به نوع داده متفاوت است.

محدوده زمانیپیوند به گزارش جامع

بیشتر کارت ها از داده های گزارش های موجود  آنالیتیکز استفاده می کنند. برای باز کردن گزارش مرتبط، روی پیوند در پایین کارت کلیک کنید. به عنوان نمونه:

پیوند به گزارش مربوط
نحوه استفاده از صفحه خانه گوگل آنالتیکز

صفحه خانه خلاصه ای از علائم حیاتی سایت شما است. می توانید از آن به سادگی به عنوان یک مانیتور سلامت استفاده کنید و به صورت دوره ای صفحه را بررسی کنید تا ببینید آیا همه چیز مطابق انتظار عمل می کند یا خیر.

شما همچنین می توانید از آن به عنوان نقطه شروع برای تحقیقات عمیق تر از داده های خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر کمپین‌های تبلیغاتی جدید گوگل را اجرا می‌کنید، ممکن است انتظار افزایش مداوم یا چشمگیر تعداد کاربران در 7 روز گذشته را داشته باشید. اگر کارت اول نوع افزایش مورد انتظار شما را نشان نمی‌دهد، می‌توانید به کارت کمپین‌های Google Ads بروید و از آنجا روی گزارش کمپین‌های تبلیغات گوگل کلیک کنید تا بررسی کنید که نقطه ضعف شما ممکن است کجا باشد.

 

منبع:

https://support.google.com/analytics/answer/7421425?hl=fa&ref_topic=3544907

  • ۱۰ ترند مهم سئو ۲۰۲۱ که شما باید بدانید (2)
    قبلی نوشته۱۰ ترند مهم سئو ۲۰۲۱ که شما باید بدانید (2)
  • بعدی نوشتهگوگل: متن بولد می‌تواند به سئوی شما کمک کند
    ۱۰ ترند مهم سئو ۲۰۲۱ که شما باید بدانید (2)

دیدگاهتان را بنویسید (لغو پاسخ)

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

*
*

Copy