آوین آویسا – خدمات سئو | فروشگاه اختصاصی | بلاک چین و رمزارزها
  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • خدمات فروشگاه اختصاصی
    • خدمات سئو
    • خدمات بلاک‌چین و رمزارزها
    • خدمات ربات معامله‌گر
  • آخرین پروژه‌ها
  • وبلاگ
  • تازه های تکنولوژی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • English
آوین آویسا – خدمات سئو | فروشگاه اختصاصی | بلاک چین و رمزارزها

استراتژی نصب اپلیکیشن وب پیشرو (PWA)

خانه / صفحه وبلاگ / سئو / استراتژی نصب اپلیکیشن وب پیشرو (PWA)

استراتژی نصب اپلیکیشن وب پیشرو (PWA)

توسط نویسنده آوین آویسا درسئو

در گذشته، نصب اپلیکیشن فقط برای برنامه‌های مخصوص پلت‌فرم‌ها امکان‌پذیر بود. امروزه، استراتژی نصب اپلیکیشن وب پیشرو (PWA) که تجربه‌های قابل‌نصب ارائه می‌دهند و همان سطح یکپارچه‌سازی و قابلیت‌اطمینان برنامه‌های خاص پلت‌فرم را فراهم می‌کنند، دارای اهمیت بالایی است.

شما از دو طریق می‌توانید این کار را انجام دهید:

  • نصب از طریق مرورگر.
  • نصب از اپ استور.

داشتن کانال‌های توزیع مختلف راهی قدرتمند برای دستیابی به تعداد زیادی از کاربران است، اما انتخاب استراتژی مناسب برای تبلیغ آنها می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

این راهنما بهترین روش‌ها را برای ترکیب پیشنهادات نصب مختلف برای افزایش نرخ نصب و جلوگیری از رقابت بررسی می‌کند. پیشنهادات، شامل PWAهای نصب‌شده از مرورگر و App Store و همچنین برنامه‌های مخصوص پلت‌فرم است.

چرا اپلیکیشن را قابل‌نصب کنیم؟

برنامه‌های وب پیشرو نصب‌شده به جای برگه مرورگر، در یک پنجره مستقل اجرا می‌شوند. آنها از صفحه اصلی، داک و نوار وظیفه قابل راه‌اندازی هستند. با جستجوی برنامه می‌توان آنها را جستجو کرد و در بین اپلیکیشن‌ها جابجا شد. این مسائل باعث می‌شوند کاربران احساس کنند اپلیکیشن، بخشی از دستگاهی است که روی آن نصب شده است.

اما داشتن هر دو برنامه وب قابل‌نصب و برنامه مخصوص پلتفرم می‌تواند برای کاربران گیج‌کننده باشد. بنابراین داشتن استراتژی نصب اپلیکیشن وب پیشرو (PWA) اهمیت خود را نشان می‌دهد. برای برخی از کاربران ممکن است بهترین برنامه، برنامه مخصوص پلتفرم باشد، اما برای برخی دیگر می‌تواند دارای اشکالاتی باشد:

  • محدودیت‌های ذخیره‌سازی: نصب یک برنامه جدید ممکن است به معنی حذف دیگر برنامه‌ها یا پاک کردن فضا با حذف محتوای ارزشمند باشد. این به خصوص برای کاربران با دستگاه‌های ضعیف‌تر نمود بیشتری دارد.
  • پهنای باند موجود: بارگیری یک برنامه می‌تواند یک روند پرهزینه و کند باشد. این مساله برای کاربرانی که دارای اتصال کند و اینترنت گران هستند، بسیار آزاردهنده است.
  • اصطکاک: ترک یک وب‌سایت و انتقال به اپ استور برای بارگیری یک برنامه باعث ایجاد اصطکاک اضافی می‌شود و عملکرد کاربر را که می‌تواند مستقیماً در وب انجام شود به تأخیر می‌اندازد.
  • چرخه به روزرسانی: ایجاد تغییر در برنامه‌های مخصوص پلتفرم ممکن است نیاز به انجام یک فرآیند بررسی برنامه داشته باشد، که می‌تواند روند تغییرات و آزمایشات را آهسته کند (به عنوان مثال آزمایشات A / B).

در برخی موارد، ممکن است درصد کاربرانی که برنامه مخصوص پلتفرم شما را بارگیری نمی‌کنند، زیاد باشد. به عنوان مثال، کسانی که فکر می‌کنند زیاد از برنامه استفاده نمی‌کنند یا نمی‌توانند هزینه چند مگابایت فضای ذخیره‌سازی را توجیه کنند. شما می‌توانید درصد این بخش از کاربران را از چند طریق تعیین کنید، به عنوان مثال با استفاده از یک تجزیه و تحلیل برای ردیابی درصد کاربران “فقط وب همراه“. آنالیز این داده ها کمک شایانی برای انتخاب مناسب استراتژی نصب اپلیکیشن وب پیشرو (PWA) می‌باشد.

اگر اندازه این بخش قابل‌توجه باشد، این نشانگر خوبی است که شما باید روش‌های جایگزین نصب خود را ارائه دهید.

تبلیغ نصب PWA خود از طریق مرورگر

اگر PWA با کیفیت بالا دارید، بهتر است نصب آن را از طریق برنامه مخصوص پلتفرم خود تبلیغ کنید. به عنوان مثال، اگر برنامه مخصوص پلتفرم فاقد ویژگی است که توسط PWA شما ارائه شده است، یا اگر مدتی است به روز نشده است. اگر برنامه مخصوص پلتفرم برای صفحات بزرگتر مانند سیستم عامل Chrome بهینه نشده باشد، تبلیغ نصب PWA نیز می‌تواند مفید باشد.

برای برخی از برنامه‌ها، نصب برنامه‌های مخصوص پلتفرم بخشی کلیدی از مدل کسب و کار است، در این صورت، نشان دادن تبلیغات نصب برنامه ویژه پلتفرم منطقی است. اما، برخی از کاربران ممکن است راحت‌تر در وب بمانند. اگر بتوان آن بخش را شناسایی کرد، PWA فقط برای آنها نشان داده می‌شود (آنچه ما “PWA به عنوان بازگشت” می‌نامیم).

در این بخش روش‌های مختلف به حداکثر رساندن میزان نصب PWAهای نصب‌شده از طریق مرورگر را بررسی خواهیم کرد.

PWA به عنوان تجربه قابل‌نصب اولیه

هنگامی که PWA معیارهای قابلیت نصب را برآورده می‌کند، بیشتر مرورگرها نشانه‌ای را برای نصب PWA نشان می‌دهند. به عنوان مثال، دسک‌تاپ کروم یک نماد قابل‌نصب در نوار آدرس و در تلفن همراه یک مینی نوار نشان می‌دهد:

install-pwa-1اگرچه این ممکن است برای برخی از تجربیات کافی باشد، اما اگر هدف شما این است که نصب PWA خود را هدایت کنید، ما به شما توصیه می‌کنیم به رویداد BeforeInstallPromptEvent توجه کنید و از الگوی پیشبرد نصب PWA خود پیروی کنید.

مانع از این شوید که PWA میزان نصب برنامه ویژه پلتفرم شما را بکاهد

در بعضی موارد، ممکن است شما ترجیح دهید نصب برنامه مخصوص پلتفرم خود را بر روی PWA خود تبلیغ کنید، اما در این حالت، ما همچنان به شما پیشنهاد می‌کنیم مکانیزمی را برای نصب PWA به کاربران ارائه دهید. این گزینه بازگشت، امکان استفاده از برنامه را برای کاربرانی که نمی‌توانند برنامه مخصوص پلتفرم شما را نصب کنند یا نمی‌خواهند نصب کنند، فراهم می‌کند.

اولین قدم برای اجرای این استراتژی، تعریف ابتکاری برای زمانی است که تبلیغ نصب PWA را به کاربران نشان می‌دهید، به عنوان مثال:

“یک کاربر PWA کاربری است که برنامه مخصوص پلتفرم را مشاهده کرده است اما آن را نصب نکرده است. کاربرانی که حداقل پنج بار به سایت بازگشته‌اند یا روی بنر برنامه کلیک کرده‌اند اما همچنان از وب‌سایت استفاده کرده‌اند. “

بنابراین، روش ابتکاری را می‌توان به روش زیر پیاده‌سازی کرد:

بنر نصب برنامه مخصوص پلتفرم را نشان دهید.

  1. اگر کاربری بنر را رد کرد، یک کوکی با آن اطلاعات تنظیم کنید (به عنوان مثال document.cookie= "app-install-banner=dismissed“).

  2. از کوکی دیگری برای ردیابی تعداد بازدیدهای کاربران از سایت استفاده کنید (به عنوان مثال document.cookie= "user-visits=1").

  3. تابعی بنویسید، مانند isPWAUser، که از اطلاعات ذخیره شده در کوکیها به همراه getInstalledRelatedApps () API برای تعیین اینکه آیا کاربر “کاربر PWA” محسوب می‌شود، استفاده کند.

  4. در لحظه‌ای که کاربر اقدام معنی‌داری را انجام می‌دهد،  isPWAUser را فراخوانی کنید. اگر تابع پاسخ مثبت داد، می توانید دکمه نصب PWA را نشان دهید.

تبلیغ نصب PWA خود از طریق فروشگاه برنامه

برنامه‌هایی که در App Store موجود هستند می‌توانند با فناوری‌های مختلف از جمله تکنیک‌های PWA ساخته شوند.

در این بخش ، برنامه ها را در فروشگاه در دو گروه طبقه بندی می کنیم:

  • برنامه‌های مخصوص پلتفرم: این برنامه‌ها بیشتر با کد مخصوص پلتفرم ساخته می‌شوند. اندازه آنها بستگی به سیستم عامل دارد، اما در Android معمولاً بالای 10 مگابایت و در  iOS بالای 30 مگابایت است. اگر PWA ندارید یا اگر برنامه خاص پلتفرم، مجموعه ویژگی‌های کامل‌تری را ارائه می‌دهد، ممکن است بخواهید برنامه مخصوص پلتفرم خود را تبلیغ کنید.

  • برنامه‌های سبک: این برنامه‌ها می‌توانند با کد اختصاصی سیستم عامل نیز ساخته شوند، اما معمولاً با فناوری وب ساخته می‌شوند و در یک پوشش مخصوص پلتفرم بسته‌بندی می‌شوند. PWA های کامل را می‌توان در فروشگاه‌ها نیز بارگذاری کرد. برخی از شرکت‌ها ارائه این موارد به عنوان تجربه “ساده” را انتخاب می‌کنند و برخی دیگر نیز از این روش برای برنامه‌های اصلی (هسته) خود استفاده کرده‌اند.

تبلیغ برنامه‌های سبک

طبق یک مطالعه Google Play، به ازای هر 6 MB افزایش اندازه APK، نرخ تبدیل نصب 1٪ کاهش می‌یابد. این بدان معنی است که میزان تکمیل بارگیری یک برنامه 10 مگابایتی می‌تواند تقریباً 30٪ بیشتر از برنامه 100 مگابایتی باشد!

برای حل این مسئله، برخی از شرکت‌ها از PWA خود استفاده می‌کنند تا نسخه کم‌حجم‌تری از برنامه خود را با استفاده از وب در فروشگاه اپ ارائه دهند.

ارائه یک تجربه وب سبک

به طور مستقیم، ممکن است کاربران در دستگاه‌های سطح پایین تمایل بیشتری به بارگیری نسخه‌های سبک برنا‌مه‌ها نسبت به کاربران در تلفن‌های گران‌قیمت داشته باشند. بنابراین، اگر شناسایی دستگاه کاربر امکان‌پذیر باشد، می‌توان بنر نصب برنامه سبک را نسبت به نسخه برنامه سنگین‌تر مخصوص پلتفرم اولویت‌بندی کرد.

در وب می‌توان سیگنال‌های دستگاه را به دست آورد و تقریباً آنها را بر اساس دسته‌بندی دستگاه ها طبقه‌بندی کرد (به عنوان مثال “بالا” ، “متوسط” یا “پایین“). می‌توانید این اطلاعات را به روش‌های مختلف مانند استفاده از API های JavaScript یا رفتار مشتری بدست آورید.

استفاده از API های JavaScript

با استفاده از رابط های برنامه کاربردی JavaScript مانند موارد زیر، می‌توانید به ترتیب در مورد پردازنده دستگاه، حافظه و وضعیت شبکه اطلاعات کسب کنید:

  • navigator.hardwareConcurrency

  • navigator.deviceMemory

  • navigator.connection

1
const deviceCategory = req.get('Device-Memory') < 1 ? 'lite' : 'full';`

نتیجه‌گیری

قابلیت داشتن نماد در صفحه اصلی کاربر یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های برنامه‌ها است. با توجه به اینکه از نظر تاریخی این تنها برای برنامه‌های نصب‌شده در فروشگاه‌های برنامه امکان‌پذیر بود، ممکن است شرکت‌ها تصور کنند که نشان‌ دادن بنر نصب در اپ استور برای متقاعد کردن کاربران برای نصب کافی است. در حال حاضر گزینه‌های بیشتری برای نصب برنامه توسط کاربر وجود دارد، از جمله ارائه تجربیات برنامه سبک در فروشگاه‌ها و اجازه دادن به کاربران برای افزودن PWA به صفحه اصلی، با درخواست از آنها برای انجام مستقیم این کار از طریق وب‌سایت.

منبع:

https://web.dev/define-install-strategy/

PWA
  • مولفه‌های یک برنامه وب پیشرو خوب
    قبلی نوشتهمولفه‌های یک برنامه وب پیشرو خوب
  • بعدی نوشتهکاربرد نظریه بازی‌ ها در ارزهای دیجیتال
    مولفه‌های یک برنامه وب پیشرو خوب

دیدگاهتان را بنویسید (لغو پاسخ)

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

*
*

Copy