۱۰ ترند مهم سئو ۲۰۲۱ که شما باید بدانید (2)
در این مقاله قصد داریم به بررسی مهم ترین نکات کلیدی سئو ۲۰۲۱ بپردازیم. متن پیش رو ادامه قسمت اول مقاله با عنوان ” ۱۰ ترند مهم سئو ۲۰۲۱ که شما باید بدانید (۱) ” می باشد. پیشنهاد می شود قبل از خواندن ادامه مطلب، برای بررسی ۳ مورد اول از مهم ترین نکات کلیدی سئو ۲۰۲۱ به مقاله نامبرده مراجعه نمایید.
ترند شماره 4: Web Vitals و بهینه سازی تجربه کاربری صفحه
بنا به گفته آریج ابوعلی، مدیر SEO، Zoopla، با معرفی Core Web Vitals به عنوان یک عامل رتبهبندی در سال 2021، دیگر نمیتوان تجربه کاربر از یک صفحه را نادیده گرفت.
ابوعلی اضافه کرد: «وب سایت ها و کسب و کارها باید به دنبال تدوین وپیاده سازی استراتژی هایی باشند تا مطمئن شوند در طول زمان از رقبای خود در حوزه سئو عقب نمی مانند، همچنین برای پیروزی در این رقابت میبایست از نتایج ارائه شده بوسیله ابزارهایی مانند Lighthouse و Crux API حداکثر استفاده را ببرید. تمام موارد از جمله سرعت صفحه، سازگاری با موبایل، تصویرسازی سه بعدی، بهینهسازی تصویر و پروتکلهای امنیتی باید بهینه شوند.
علاوه بر این، راشل کاستلو، مشاور فنی سئو، Builtvisible، اذعان داشت به جای اینکه فقط به بررسی دسترسی و قابل درک بودن مطالب برای موتور خزنده بپردازیم این موضوع را بررسی کنیم که یک صفحه چگونه احساسی را در کاربر ایجاد می کند. این امرباعث می شود که ما یک رویکرد کاربر محور با تلاشهای بهینهسازی را اتخاذ کنیم که شامل تمرکز شدید بر روی موارد زیر میشود:
- صفحات چقدر سریع و روان بارگذاری می شوند.
- صفحات با چه سرعتی به تعاملات کاربر پاسخگو می شوند.
- استفاده و پیمایش یک وب سایت در دستگاه های تلفن همراه چقدر آسان است.
- بررسی ایمنی و امنیت اتصال یک سایت در حالی که کاربران در حال مرور آن هستند.
کاستلو گفت: استفاده از نتایج مطلوب تعامل کاربر با صفحه مربوطه در گردش کار SEO شما نه تنها به اثبات عملکرد و رتبهبندی وبسایت شما قبل از بهروزرسانی الگوریتم آتی کمک میکند، بلکه در حال حاظر نیز میتواند به بهبود UX و تبدیلها کمک کند.
جس پک، مشاور ارشد تجزیه و تحلیل، CVS خاطرنشان کرد: همچنین باید مطمئن شوید که گوگل می تواند از همه جا به بهترین محتوای سایت شما دسترسی داشته باشد – و مطمئن شوید که سایت شما رابط کاربری بهتری نسبت به رقبای شما دارد.
پک گفت: اندازه گیری، آزمایش، و استفاده از یادگیری ماشینی برای مشاهده محتوای خود – این کار به شما قدرت بزرگی می دهد. تمرکز Google بر Core Web Vitals نشان میدهد که آنها شروع به اندازهگیری میزان مزاحم بودن سایتها کردهاند، بنابراین به کاربران خود تجربهای خوشایند بدهید و گوگل همین کار را برای شما انجام خواهد داد.
ترند شماره 5: همه سئوها سئوی موبایل هستند
جف ریدال، معاون محصول و موفقیت مشتری، مینتنت، گفت: اطمینان از عملکرد خوب محتوا/وبسایت شما از دیدگاه تلفن همراه نیز باید همچنان یک نقطه کانونی باشد زیرا اکثر جستجوها از این طریق انجام میشوند.
وی اضافه کرد: کاربران شما چه نوع تجربه ای هنگام دسترسی به محتوای شما به هنگام استفاده از دستگاه های تلفن همراه خود دارند؟.
به همین دلیل است که براک موری، یکی از بنیانگذاران seoplus+، گفت که تمرکز بزرگ سئو در سال 2021 باید تجربه کاربر دستگاه تلفن همراه (UX) باشد.
موری گفت: “بهترین کاری که می توانید در مورد تجربه کاربری موبایل انجام دهید این است که ابتدا به کاربر فکر کنید.” “سادگی در طراحی شما کلید اصلی است”. همچنین، مطمئن شوید که محتوا و عناصر وب سایت را بر اساس کاربر خود شخصی سازی کرده اید.
همانطور که Shelly Fagin، مدیر و موسس SEO ,Highly Searched ,Inc توضیح داد، دلایل زیادی وجود دارد که همه این اصول سئویی که برای حالت وب برقرار است اکنون به سئوی موبایل تبدیل شده است.
برای گوگل اساساً سایت موبایل اهمیت فراوانی دارد (در مقایسه با سایت شما در حالت دسکتاپ). فاگین گفت: سایت موبایل شما رتبه بندی شما را تعیین می کند.
بنابراین اگر روی برآورده کردن حداقل الزامات برای سایت موبایل تمرکز کرده اید، سال 2021 سالی است که تمرکز خود را به بهبود این تجربه برای کاربران خود تغییر دهید.
فاگین گفت: «فقط به گرفتن نمره قبولی و رتبه در نتایج جستجو بسنده نکنید. «زمان آن رسیده است که صفحات خود را از نزدیک بررسی کنید و مطمئن شوید که برای کاربران شما تعاملی و قابل پیمایش هستند و محتوا و تصاویر ارزشمند سایت شما در دستگاه های تلفن همراه، در بهترین و بهینه ترین حالت ممکن به نمایش گذاشته می شود.
او افزود: «این خوب است که تجربه متفاوتی بین دسکتاپ و موبایل داشته باشید، اما مهم است که بدانید Google دیگر تجربههای دسکتاپ و تلفن همراه شما را متفاوت رتبهبندی نمیکند.» “اگر هنوز یک سایت تلفن همراه جداگانه دارید، ممکن است اکنون زمان آن باشد که به جای استفاده از آن به مهاجرت به یک سایت واکنش گرا (رسپانسیو) برای موبایل تجدید نظر کنید.”
ترند شماره 6: ارزیابی، پذیرش و اجرا
به گفته موتوکو هانت، رئیس و مشاور بازاریابی جستجوی بینالمللی، AJPR، در سال 2021، کار سخت تر از همیشه خواهد بود و شما قبل از دسترسی، سازگاری و اجرا سازی نیاز به مهارت ها و دانش اولیه دارید و مغز شما باید برای سازگاری با تغییرات سریع انعطاف پذیر باشد.
“فکر کردن خارج از چارچوب مهم تر از همیشه خواهد بود. فرصت های تجاری هنوز وجود دارد.” هانت گفت: اگر در جایی که همیشه به آن نگاه می کنید، نیستید، فقط باید راهی که آنها رفته اند را پیدا کنید.
کوری موریس، مدیر ارشد استراتژی ولتاژ گفت: فعال بودن در سال 2021 نیز مهم خواهد بود.
موریس گفت: “شاید این بیشتر یک موضوع یا طرز فکر باشد تا یک روند – اما دیدن آن به عنوان یک نیاز شناخته شده و چیزی که بسیاری به آن می رسند، آن را برای من به یک روند تبدیل می کند.” “اکنون زمان سازماندهی، ایجاد یک برنامه، توسعه یک فرآیند و پیشرفت است.”
اندی بتز، مشاور و مشاور جستجو و دیجیتال، گفت: تغییر به سئو استراتژیک تر برای مرتبط ماندن و حفظ توجه مشتریان در سال 2021 بسیار مهم است. او توصیه می کند رویکرد خود را از تمرکز منحصر به فرد بر روی رفتار مصرف کننده به یک فرآیند دوگانه بچرخانید که علاوه بر تحلیل رفتار مصرف کننده شامل درک بازار و مواردی باشد که مصرف کنندگان در ابتدای ورود به وبسایت شما به آن نیاز دارند و به دنبال آن هستند. (با علم به بازار مربوطه و مسائل مورد نیاز مصرف کننده در هنگام ورود به وبسایتتان، داده های مربوطه را در اختیار کاربران قرار دهید تا مصرف کننده به راحتی بتواند با آن وبسایت تعامل برقرار کرده و در کوتاهترین زمان ممکن به هدف خود برسد)
betts گفت: ” برای درک آنچه در بازار اتفاق می افتد، نیاز به رویکردی استراتژیک و ترکیبی تر وجود دارد تا بتوان اتفاقات بازار و مواردی که تقاضا در گذر زمان تغییر کرده است و حتی زمانی که در حال تغییر است، را تحلیل کنید.” برای درک اینکه چگونه عوامل اقتصادی، جامعهشناختی و روانشناختی بر تقاضای جستجو تأثیر میگذارند، رویکردی مشاورهای اتخاذ کنید و از افراد متخصص در حوزه کسب و کار مربوطه و متخصصان سئو کمک بگیرید. سپس به درک رفتار و قصد مصرفکننده در سطح کلی نگاه کنید. در واقع، از همه ابزارها، پلتفرم ها و منابع هوش تجاری که در اختیار دارید، استفاده کنید.
روند شماره 7: اتوماسیون بیشتر
هملت باتیستا، مدیر عامل RankSense گفت: اگر به تعداد فزاینده وظایف سئو در گذشته نگاه کنیم، میتوانیم داده های 2020 را خودکارسازی کنیم ( تولید دادههای ساختاریافته، محتوای باکیفیت و غیره ) اینجاست که احتمالات برای سال 2021 قابل توجه خواهد بود.
انتظار می رود کیفیت و کمیت محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به طور چشمگیری افزایش یابد. باتیستا گفت: قطعاً چالش بزرگتری برای موتورهای جستجو ایجاد خواهد کرد تا محتوای غیر مفید و هرزنامه را خارج از نتایج جستجو نگه دارند. “طی این فرایند چرخه خودکارسازی، تمرکز اصلی ما، تولید محتوای باکیفیت تر به کاربران جستجو در جهت کاهش میزان مجازات و رقابتی ماندن گستره برای کسب و کارها خواهد بود.”
esse McDonald، استراتژیست سئو جهانی | رهبر بهینه سازی، IBM، معتقد است یکی از بزرگترین روندها در سئو برای سال 2021، به ویژه در نقش های داخلی، تمرکز مداوم بر ایجاد راه حل های مقیاس پذیرتر برای بهینه سازی با استفاده از روند خودکارسازی است.
طی چند سال گذشته، ابزارهای پیشرو در صنعت که بسیاری از متخصصان سئو در کارهای روزمره خود از آنها استفاده می کنند، بیشتر و بیشتر شده است و عملکردهای خودکار را برای ایجاد تغییرات سایت منتشر کرده اند. مکدونالد میگوید: «تقریباً مانند اضافه کردن یک عضو دیگر به بخش اجرایی تیم است. در نتیجه فرآیند خودکارسازی حتی می تواند در روند پیشرفت و سرعت کار برای رسیدن به نتیجه بهینه نیز تاثیر گذار باشد.
روند شماره 8: تغییرات چیدمان و عملکرد SERP
دیو دیویس، دوک URL، بازاریابی اینترنتی Beanstalk، انتظار دارد که به لطف رتبهبندی Google Passage، شاهد تغییر بزرگی در کل نحوه مشاهده و نمایش محتوا در وبسایتها باشد. در واقع مسیر درست این است تا یک صفحه در مورد یک موضوع کلی ایجاد کرده و در صورت نیاز به صفحات فرعی، آن را در جایی دیگر ایجاد کنید و با استفاده از لینک های داخلی، بین صفحات خود ارتباط ایجاد کنید. درواقع، این کار بسیار مفید تر از ایجاد یک صفحه طولانی و خسته کننده برای کاربر است، همچنین خوب است بدانید که گوگل به راحتی می تواند محتوای هدف کاربر را از بین محتواهای دسته بندی شما تشخیص داده و او را به سمت صفحه هدفش هدایت کند. این روش هم برای وبسایت شما و کاربرتان مفید خواهد بود، هم برای موتورهای جستجوی گوگل و ارائه مطالب هرچه نزدیک تر به هدف کاربر.
سیندی کروم، مدیر عامل و بنیانگذار MobileMoxie، مدت زیادی است که در مورد این موضوع صحبت می کند – چیزی که او از آن به عنوان بهینه سازی Fraggle یا شکستن یاد می کند. او می گوید که انجام کارهایی برای کمک به گوگل برای شناسایی و رتبه بندی صفحات وب سایت یک قدم جدید و بزرگ در دنیای سئو در سال 2021 خواهد بود.
Fraggles یا صفحات شکسته بسیار مهم هستند زیرا واقعاً توانایی Google را برای یافتن و بالا بردن دقیق اطلاعاتی که کاربران به دنبال آن هستند بهبود می بخشد. ساختار قوی صفحه به بهینهسازی Fraggle/Passage کمک میکند، اما در کنار این موارد، قطعا داشتن متنی که ارزیابی آن برای پردازش زبان طبیعی آسان باشد و دارای امتیاز خوانایی بالایی باشد، نیز مهم است.
ترند شماره 9: محتوای طولانی
قطعا خود شما به عنوان کاربر نیاز به برقراری ارتباط و ایجاد حس تعامل با محتوایی که می خوانید، دارید این مورد یکی از مهم ترین نکات کلیدی سئو ۲۰۲۱ است که ران لیبک، مدیرعامل/بنیانگذار ContentMender، در این مورد این گونه بیان کرده است” یکی از گرایشهایی که به شما کمک میکند از رقبای خود پیشی بگیرید، انتشار مداوم محتوای طولانیتر است که مطابق با دستورالعملهای E-A-T Google و همچنین در نظرگرفتن احساسات مخاطب است.”
Lieback گفت: “در طول سال 2020، من به طور مداوم شاهد بودم که وبلاگ های بیش از 2000 کلمه به طور چشمگیری بهتر از وبلاگ های 1000 کلمه یا کمتر بودند.” «انتظار داشته باشید که این روند محتوای طولانی در سال 2021 ادامه دارد و هر چه تعداد وبسایتهای بیشتری از این روند پیروی میکنند، طول آن بزرگتر میشود – شاید حتی به 2500 تا 3000 کلمه برای یک وبلاگ.
ترند شماره 10: مقیاسه پذیری SEO
اکنون اخرین مورد از مهم ترین نکات کلیدی سئو ۲۰۲۱ را با گفته Mark Traphagen، معاون بازاریابی و آموزش محصول، seoClarity، بیان می کنیم اگر میخواهید از رقبا پیشی بگیرید، سال 2021 باید سال شما برای ایجاد مقیاسپذیری در سئوی سایت شما باشد.
چگونه؟
Traphage این سه نکته را به اشتراک گذاشته است:
- تمام وظایف، فرآیندها و گردشهای کاری را که به طور منظم انجام میدهید، فهرست کنید. تعیین کنید که کدام مراحل از آنها میتوانند خودکار سازی شوند یا با استفاده از یک ابزار بهتر انجام شوند.
- یک سیستم هشدار راه اندازی کنید که تغییرات قابل توجه در مواردی مانند رتبه بندی کلمات کلیدی مهم شما، تغییرات ناگهانی رتبه بندی URL های برای همان کلمه کلیدی، (URL cannibalization)، تغییرات محتوای صفحه، تغییرات URL و غیره را نظارت می کند.
- SoP (روشهای عملیاتی استاندارد) را برای هر کار معمولی که نمیتوانید خودکار کنید، ایجاد کنید تا تیم شما وقت خود را برای نوآوری مجدد نحوه انجام آنها، هر بار که نیاز به انجام دارند، تلف نکند.
تا اینجا که با مهم ترین نکات کلیدی سئو ۲۰۲۱ آشنا شدید می توانید از روش های گفته شده در سئو سایت یا فروشگاه خود استفاده کنید و شانس دیده شدن خود را افزایش دهید.
منبع:
https://www.searchenginejournal.com/10-important-2021-seo-trends-you-need-to-know/389395/#close