بهترین طول برچسب عنوان برای سئو
جان مولر یکی از کارشناسان گوگل در مورد محدودیت 65 کاراکتر در برچسب عنوان سئو و این سوال که آیا رتبه بندی براین اساس انجام می شود، پاسخ می دهد. جان مولر اخیرا در یک دورهمی درساعت اداری سئو گوگل به این سوال که طول برچسب عنوان ایده آل برای اهداف سئو و رتبه بندی آن چقدر است، پاسخ داد. شخصی که این سوال را می پرسید از این موضوع نگران بود زیرا بیشتر برچسب های عنوان مقالاتش بیش از شصت و پنج کاراکتر بودند.
شصت و پنج کاراکتر برای طول برچسب عنوان
در نتایج جستجوی گوگل معمولاً 60 تا 65 کاراکتر (حروف، فاصله و اعداد) محدوده کلی چیزی است که گوگل در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) نشان می دهد. عناوین طولانی تر ممکن است به طور کامل توسط Google کوتاه یا بازنویسی شوند. از آنجایی که برچسب عنوان به طور برجسته در SERP ها نمایش داده می شود، مهم است که آن را به درستی مدیریت کنید تا کلیک ها و ترافیک وب سایت به حداکثر برسد.
برچسبهای عنوان یکی ازعوامل کوچک در بین دیگرعوامل رتبهبندی هستند، بنابراین در مورد اینکه چگونه عنوان می تواند بر رتبهبندی جستجو تأثیر بگذارد، از نظر ربات های گوگل حائز اهمیت می باشد. پس بنابراین شخصی که سوال را پرسید دلیل خوبی برای نگرانی در مورد طول برچسب عنوان داشت. این شخص گفت که در یک سازمان خبری با میلیونها مقاله ای که دارای برچسبهای عنوانی با بیش از 65 کاراکتر کار می کرد. او نگرانی در مورد طول برچسب عنوان را با مدیران اتاق خبر مطرح کرد که متعاقباً آن ها از این توصیه او مبنی بر کوتاه کردن همه برچسبهای عنوان کنونی خوشحال نشدند.
او موقعیتی که در آن قرار گرفته بود را توضیح داد:
“آنها از این موضوع بسیار ناراحت بودند زیرا اخبار باید دارای یک عنوان طولانی و خوب باشد. بنابراین او اساساً بین برآوردن خواستههای SEO و مطابقت با بهترین شیوههای روزنامهنگاری قرار داشت.”
آیا طول برچسب عنوان یک عامل رتبه بندی است؟
آن شخص پرسید که آیا محدودیت 65 کاراکتری یک عامل مرتبط با رتبه بندی است؟
اواضافه کرد:
“آیا محدودیت عنوان (طول) یک فاکتور واقعاً خوب برای رتبه بندی است؟”
جان مولر پاسخ داد:
“خیر ما هیچ توصیه ای برای طول عنوان نداریم.”
طول برچسب عنوان یک انتخاب ویرایشی است
مولربه این موضوع اشاره کرد که طول عنوان به تصمیم ناشر بستگی دارد و نه یک موضوع مرتبط با رتبه بندی سئو. مولر توضیح داد:
“بنابراین، من فکر میکنم شما می توانید هر عددی را برای این موضوع انتخاب کنید ولی ما به عنوان یک دستورالعمل کلی 65 کاراکتر را پیشنهاد می دهیم. ما از طرف گوگل، برای کیفیت جستجو، سمت رتبه بندی، هیچ دستورالعملی نداریم که بگوید چه تعداد کاراکتر باید باشد.”
شخص پرسید که آیا طول برچسب عنوان مهم نیست، حتی اگر کل عنوان آنقدر طولانی باشد که به عنوان یک قطعه در نتایج جستجو نشان داده نشود.
او افزود:
“آیا این یک عامل رتبه بندی است؟”
جان مولر سرش را تکان داد و پاسخ داد:
«خیر… طول آن مهم نیست. اگر چیزی را کوتاهتر یا کمی متفاوت نشان میدهیم این دقیقاً نوعی از نحوه ی نمایش آن در نتایج جستجو است و به این معنی نیست که رتبهبندی تغییر میکند.”
بهترین طول برای برچسب عنوان
به نظر می رسد طول ایده آل همان چیزی است که یک شخص برای عنوان استفاده می کند، یعنی استفاده از هر چیزی که برای توصیف آنچه خواننده انتظار دارد، مناسب است.
در مستندات بهترین شیوه برچسب عنوان گوگل آمده است:
“پیوندهای عنوان برای ارائه بینش سریع به کاربران در مورد محتوای مرتبط با سرچ کاربر و دلیل مرتبط بودن آن با درخواست آنها بسیار مهم است.”
نکات اضافی عبارتند از:
- برچسبهای عنوان باید توصیفی و مختصر باشند (تا این که نقطه نظرباشند).
- از آن برای اضافه کردن کلمات کلیدی خود استفاده نکنید (بیش از حد کلمه کلیدی به کار نبرید).
- از کلمات تکراری در صفحات مختلف خودداری کنید.
منبع:
https://www.searchenginejournal.com/what-is-the-best-title-tag-length-for-seo/427938/