آوین آویسا – خدمات سئو | فروشگاه اختصاصی | بلاک چین و رمزارزها
  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • خدمات فروشگاه اختصاصی
    • خدمات سئو
    • خدمات بلاک‌چین و رمزارزها
    • خدمات ربات معامله‌گر
  • آخرین پروژه‌ها
  • وبلاگ
  • تازه های تکنولوژی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • English
آوین آویسا – خدمات سئو | فروشگاه اختصاصی | بلاک چین و رمزارزها

گزارش User Explorer در گوگل آنالیتیکز

خانه / صفحه وبلاگ / سئو / گزارش User Explorer در گوگل آنالیتیکز

گزارش User Explorer در گوگل آنالیتیکز

توسط نویسنده آوین آویسا درسئو

گزارش User Explorer به شما این امکان را می دهد که رفتار کاربران را به جای بررسی تجمیعی، جداسازی و سپس بررسی کنید. رفتار فردی کاربر با ID مشتری (Client ID) یا ID کاربر(User ID) مرتبط است. بررسی داده های تجمیعی هنگامی اهمیت دارد که شما بخواهید رفتار کلی کاربران را بررسی کنید. کمپین هایی که مناطق جغرافیایی بزرگی را هدف قرار می دهند می توانند مثال خوبی برای این شیوه باشند. درک رفتار فردی زمانی مهم می شود که بخواهید تجربه کاربر را شخصی‌سازی کنید، یا نیاز به کسب بینش یا عیب‌یابی یک تجربه کاربری خاص دارید: این نوع بررسی برای زمانی است که مثلا می‌خواهید رفتار کاربری که دارای میانگین ارزش سفارش غیرمعمول بالایی است را تجزیه و تحلیل کنید و یا ببینید کجا یک کاربر برای ثبت سفارش با مشکل مواجه شده است.

آنچه در این مقاله می خوانیم :
  • برپایی (Setup)
  • داده های User Explorer را ببینید.
  • ایجاد Segment ها.
  • چگونه اطلاعات کاربر را حذف کنید.
  • موارد استفاده.
برپایی (Setup)

برای مشاهده داده های User-ID در گزارش، باید ویژگی User-ID را در تنظیمات property خود فعال کنید.

ID های مشتری (Client ID) به طور پیش فرض برای property هایی که برای User-ID فعال نیستند در گزارش ظاهر می شوند. در مقاله ای جداگانه بیشتر در مورد Client ID و User-ID بحث خواهیم کرد.

داده های User Explorer را ببینید
برای باز کردن گزارش User Explore :
  1. وارد Google Analytics شوید.
  2. به view خود بروید.
  3. گزارش ها را باز کنید.
  4. Audience > User Explorer را انتخاب کنید.
user-expolrer1برای هر ID مشتری یا کاربر، داده های اولیه زیر را مشاهده می کنید:
  • جلسات (Sessions)
  • میانگین مدت زمان جلسه ( Session Duration)
  • نرخ پرش (Bounce Rate)
  • درآمد (Revenue)
  • تراکنش ها (Transactions)
  • نرخ تبدیل هدف (Goal Conversion Rate)

هنگامی که یک ID را بررسی می کنید، تاریخ جذب و کانال کاربر را به همراه یک گزارش فعالیت می بینید که عملکردهایی را که کاربر در طول هر جلسه در سایت شما انجام داده است را مشخص می کند.

user-explorer2به‌طور پیش‌فرض، داده‌های زیر را در صفحه مشاهده می کنید:
  •  ( Sessions (LTV: مجموع جلسات در طول حضور کاربر.
  •  Session Duration (LTV): میانگین مدت جلسه در طول حضور کاربر.
  • درآمد (LTV): کل درآمد در طول حضور کاربر.
  • تراکنش ها (LTV): کل تراکنش ها در طول حضور کاربر.
  • تکمیل هدف (LTV) و ارزش هدف (LTV).
در قسمت سمت چپ نیز اطلاعاتی در موارد زیر را مشاهده می کنید:
  • ID مشتری / ID کاربری.
  • تاریخ آخرین بازدید (زمانی که کاربر آخرین جلسه را شروع کرده است).
  • دسته دستگاه.
  • پلت فرم دستگاه.
  • تاریخ Acquisition.
  • کانال.
  • منبع / رسانه.
  • کمپین.

از منوی Filter by برای افزودن و حذف انواع داده استفاده کنید:

user-explorer3در صورت لزوم می‌توانید session  های فردی را ببندید و یا باز کنید.

user-explorer4
می توانید فعالیت های فردی را برای مشاهده جزئیات بیشتر باز کنید.
user-expolrer5ایجاد Segment ها

می‌توانید بر اساس هر ترکیبی از اقداماتی که کاربر انجام داده است، یک segment ایجاد کنید، و سپس آن segment را در کل گزارش اعمال کنید تا رفتار جمعی کاربرانی که اقدامات مشابهی را در سایت شما انجام داده‌اند، تجزیه و تحلیل کنید.

شما می‌توانید فقط  segment های مبتنی بر کاربر را در این گزارش اعمال کنید، و می‌توانید هر بار فقط یک segment را اعمال کنید.

برای ایجاد یک Segment :
  • اقدامات مورد نظر خود را به عنوان تعریف Segment انتخاب کنید.

user-explorer6

  • سپس روی Create Segment کلیک کنید تا segment builder باز شود.
    user-explorer7
  • یک نام برای Segment وارد کنید، در صورت لزوم شرایط را تغییر دهید، انتخاب کنید که آیا این Segment در هرview ظاهر شود یا فقط در view فعلی کار کند، و اینکه آیا می‌خواهید پس از ذخیره آن Segment، آن را در گزارش اعمال کنید.
  • روی ذخیره کلیک کنید.

وقتی segment را اعمال می‌کنید، صفحه اول گزارش را با فهرستی از ID ‌هایی که آن شرایط را دارند مشاهده خواهید کرد.

اطلاعات کاربر را حذف کنید

برای حذف داده‌های هر یک از کاربران، باید نقش ویرایشگر(Editor role) را داشته باشید.

هنگامی که برای مشاهده داده‌های یک کاربر، یک ID را بررسی می‌کنید، همچنین می‌توانید داده‌های آن کاربر را از گزارش و از سیستم Analytics حذف کنید.

برای حذف داده های یک کاربر جداگانه:

در پایین پنل سمت چپ، روی Delete User (حذف کاربر) کلیک کنید.

user-explorer8پس از درخواست حذف، داده‌های مرتبط با این ID کاربر ظرف 72 ساعت از گزارش کاربرفردی حذف می‌شوند و سپس در طی فرآیند حذف بعدی از سرورهای Analytics حذف می‌شوند. فرآیندهای حذف تقریباً هر دو ماه یکبار برنامه ریزی شده است. اگر این داده‌ها را خارج از گوگل آنالیتیکز export کرده‌اید، توصیه می‌کنیم ابتدا آن را از آنجا حذف کنید.

گزارش‌هایی که بر اساس داده‌های قبلی جمع‌آوری شده (به عنوان مثال، تعداد کاربران در گزارش مرور کلی مخاطب) تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

موارد استفاده :

به رفتار خاص در یک Segment پاسخ دهید.

اگر گزارش‌های دیگر نشان‌دهنده رفتار قابل توجه یک Segment خاص باشد، می‌توانید کاربران خاصی را در آن Segment بررسی کنید تا درک دقیق‌تری از آنچه در جریان است به دست آورید. برای مثال، اگر گزارش Audience > Overview نشان می‌دهد که Segment کاربران برزیل دارای نرخ پرش غیرمعمول بالا یا میانگین مدت زمان جلسه پایین در مقایسه با سایر Segment‌ها است، می توان بررسی کرد که آیا آنها در حال خروج از همان صفحه یا گروهی از صفحات هستند.  می‌توانید آن Segment را در User Explorer اعمال کنید و سپس به برخی از کاربران منفرد نگاهی بیندازید.

بررسی دقیق‌تر محتوای شما ممکن است نشان دهد که اگرچه گرافیک و کپی ممکن است برای سایر Segment‌های جغرافیایی به خوبی کار کنند، اما به طور ‌ویژه برای کاربران برزیلی مناسب نیستند.

یا ممکن است گروه‌های جغرافیایی متفاوتی داشته باشید که کفش‌های ورزشی مشابهی که در طی ۱۰۰ سال اخیر تولید شده است را خریداری کنند اما به دلایل کاملاً متفاوت. ممکن است کاربران برزیلی ناگهان به چیزی که یک طراحی منحصر به فرد نسبت به هر چیز دیگری که در بازارشان است، پاسخ دهند، در حالی که کاربران ایالات متحده در حال خرید موارد نوستالژیک هستند. در موردی مانند این، شما می خواهید از آن Segment های مختلف با محتوای سایتی که به انگیزه های آنها برای خرید مرتبط است، حمایت کنید.

در چنین موردی، می‌توانید هر Segment را در Analytics ایجاد کنید، آن را در گزارش اعمال کنید و ID‌های آن Segment را export کنید. سپس می توانید تجربه سایت را بر اساس ID شخصی سازی کنید و هر گروه را به محتوای مربوطه از تبلیغات خود هدایت کنید.

فروش بالا

در حالی که روابط مستمر با مشتریان خود ایجاد می کنید، همچنین نیاز دارید فرصت هایی را برای انتقال آنها به سطوح بالاتر conversion ایجاد کنید. وقتی متوجه شدید که مشتریان سطح بالاتر شما چگونه خرید می‌کنند، این فرصت را خواهید داشت که در همان مسیر، دسته بعدی مشتریان را هدایت کنید. به عنوان مثال، اگر آژانس مسافرتی هستید که تورهای 8، 10 و 15 روزه را رزرو می‌کند، ممکن است تشویق مشتریانی که به طور معمول تورهای 10 روزه را خریداری می‌کنند، به رزرو تور ۱۵ روزه، تنها به تلاش کمی نیاز داشته باشد.

گزارش User Explorer به شما امکان می دهد بررسی کنید که کاربران قدیمی و وفادارتر چگونه با سایت شما ارتباط برقرار می کنند، چه مسیرهایی را دنبال می کنند، زمان خود را کجا می گذرانند، روی چه تبلیغاتی  کلیک می کنند. با در دست داشتن این اطلاعات، می توانید شروع به شخصی سازی تجربه سایت برای مشتریان رده متوسط (منظور مشتریانی که به تازگی با سایت شما آشنا شده اند) خود کنید و ازهمان محتوا برای مشتریان رده بالایتان ( مشتریان قدیمی و وفادارسایت شما) استفاده کنید.

در این مورد، دو Segment ایجاد کنید: یکی برای مشتریان رده متوسط و دیگری برای مشتریان رده بالایتان. بالاترین Segment  را در گزارش User Explorer اعمال کنید و رفتار جلسه را بررسی کنید تا ببینید این کاربران چگونه با سایت شما درگیر هستند، با کدام محتوا بیشتر تعامل دارند و کدام محتوا منجر به conversion می شود. سپس Segment مشتریان رده متوسط را اعمال کنید و ID آنها را export کنید.

از این لیست  ID‌ها برای شخصی‌سازی تجربه سایت خود استفاده کنید تا با تجربه مشتریان رده بالای شما مطابقت بیشتری داشته باشد. همچنین می‌توانید از فهرست ID‌هایی که export می‌کنید برای ایجاد مخاطبی از آن مشتریان سطح متوسط و ارائه تبلیغات به مشتریان رده بالایتان استفاده کنید.

بازاریابی مجدد

با بررسی رفتار session های فردی، می‌توانید ببینید که چه زمانی کاربرانتان قادر به تکمیل اهداف نیستند. به عنوان مثال، می‌توانید ببینید چه زمانی اقلامی را به سبد خرید خود اضافه می‌کنند، اما برای تکمیل تراکنش‌ها اقدامی نمی کنند، یا زمانی که یک کالا را خریداری می‌کنند، اما کالای مکملی را که مشاهده کرده‌اند، خریداری نمی‌کنند. (به عنوان مثال، آنها کلاه را خریداری کرده‌اند اما روسری را نه)

در این موارد، شما فرصت های عالی برای بازاریابی مجدد به آن کاربران با اطلاعات خاص مرتبط با تجربیات آنها دارید. به عنوان مثال، می‌توانید به کاربران یادآوری کنید که دقیقاً چه کالاهایی را در سبد خرید خود گذاشته‌اند. یا اگر کاربری کلاه خریده است، می‌توانید آگهی‌های مربوط به روسری را دنبال کنید.

می‌توانید بر اساس رفتار مرتبطی که در گزارش User Explorer شناسایی می‌کنید،  Segment‌هایی ایجاد کنید و سپس از آن  Segment‌ها به عنوان مبنایی برای مخاطبان بازاریابی مجدد جدید استفاده کنید.

خدمات مشتری را شخصی کنید

اگر کسب ‌و کار شما خدمات مشتری با تعامل بالا ارائه می‌دهد، گزارش User Explorer  به شما این امکان را می‌دهد که تاریخچه دقیق هر کاربر را ببینید تا     CSR شما بتواند زمینه را درک کند و راهنمایی آگاهانه ارائه دهد.

به عنوان مثال، اگر شما اجاره املاک سفارشی را انجام می دهید، یک CSR می تواند ببیند که کاربران  شما در گذشته کدام املاک را اجاره کرده اند، و قبل از تماس با خدمات مشتری، چه املاکی را ممکن است مشاهده کرده باشند.

شخصیت ها را شناسایی کنید

اگر شخصیت ها را به عنوان یک  Segment  از بازاریابی خود توسعه می دهید، رفتار Segment های مختلف را بررسی کنید تا این شخصیت براساس نحوه تعامل کاربران با سایت شما باشد.

برای مثال، می‌توانید Segment‌ هایی از کاربران مرد 18 تا 34 ساله ایجاد کنید که هر کدام در دسته‌های علاقه متفاوتی قرار می‌گیرند (مانند سرمایه‌گذاران مشتاق، طرفداران ورزش، عاشقان موسیقی)، آن  Segment‌ها را در گزارش اعمال کنید، و سپس فعالیت جلسه را بررسی کنید تا بتوانید این موارد را بررسی کنید مواردی از قبیل محصولاتی که مشتریان شما فقط مشاهده می کنند، محصولاتی که می خرند، یا اینکه مشتریان شما کدام اهداف را بیشتر دنبال می کنند.

تکنیک ها
ID های صادراتی

وقتی گزارش User Explorer را Segment بندی می کنید، لیستی از تمام ID های مرتبط با آن Segment دارید که می توانید آنها را export کنید.

  1. Segment را در گزارش اعمال کنید.
  2. از منوی Export برای انتخاب قالب برای داده های export شده استفاده کنید.

سپس می توانید ID های صادر شده را با داده های آفلاین خود ادغام کنید.

داده های آنلاین و آفلاین کاربران خود را یکسان کنید.
شما در اینجا دو گزینه دارید:
  1. داده های Analytics را export کنید و آنها را به صورت آفلاین با داده های آفلاین خود ادغام کنید.
  2. داده های آفلاین خود را وارد کنید و اجازه دهید Analytics آن ها را به داده های Analytics شما پیوند دهد.

منبع:

https://support.google.com/analytics/answer/6339208?hl=en&ref_topic=6157800#zippy=%2Cin-this-article

User Explorer
  • Remix v1 منتشر شد
    قبلی نوشتهRemix v1 منتشر شد
  • بعدی نوشتهبهترین طول برچسب عنوان برای سئو
    Remix v1 منتشر شد

دیدگاهتان را بنویسید (لغو پاسخ)

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

*
*

Copy