E-A-T دقیقا چیست و چرا برای گوگل مهم است؟
E-A-T مخفف عبارت “Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness” می باشد و یکی از دستورالعملهای مهمی است که بازاریابان باید بدانند و روی آن تمرکز کنند. ارزیابهای کیفیت جستجوی گوگل، این سه عامل را در نظر میگیرند: تخصص، اعتبار و اعتماد. E-A-T بخشی از الگوریتم گوگل است و در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی Google گنجانده شده است. در این وبلاگ قرار است بررسی کنیم که E-A-T دقیقا چیست و چرا اهمیت دارد.
E-A-T را نباید با کلمه “خوردن” و غذاهایی که در دهانمان می گذاریم، اشتباه گرفته شود. اگر شما یک متخصص سئو هستید، احتمالاً در چند سال گذشته، چیزهای زیادی در مورد E-A-T شنیده اید. اما E-A-T دقیقا چیست؟ آیا این یک به روز رسانی بزرگ یا یک تغییر کوچک همراه است؟ آیا باید همه چیز را در مورد استراتژی سئو خود تغییر دهید؟ یا می توانید با خیال راحت آن را نادیده بگیرید، مانند آن غذای نیمه که هنوز در یخچال از آخر هفته گذشته باقی مانده است.
در این وبلاگ، دقیقاً توضیح میدهیم که E-A-T چیست و دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجوی Google را بررسی میکنیم. ازطرفی، چرا اهمیت دارد و چگونه میتوان با ارائه محتوا به سبک E-A-T، به رتبهبندی سایت خود کمک کرد.
E-A-T دقیقاً چیست؟
E-A-T یکی از دستورالعملهایی است که Google برای تعیین اینکه آیا محتوا برای خوانندگان ارزشمند است و آیا باید رتبه خوبی داشته باشد یا خیر استفاده میکند.
اولین اشاره E-A-T در سال 2014، زمانی رخ داد که گوگل این مفهوم را به راهنمای کیفیت جستجوی خود اضافه کرد.
به ارزیابان کیفیت جستجوی گوگل گفته شده است که به موارد زیر توجه کنند:
- تخصص سازنده محتوا.
- معتبر بودن سازنده محتوا، خود محتوا و وب سایت.
- قابلیت اعتماد سازنده محتوا، خود محتوا و وب سایت.
به طور خلاصه، E-A-T مشخصه ای است که نشان می دهد یک صفحه با کیفیت است و آن را برای کاربران مفید می کند.
آیا E-A-T یک عامل رتبه بندی است؟
E-A-T از نظر فنی یک عامل رتبه بندی نیست، اما می تواند بر رتبه محتوای شما تأثیر بگذارد.
E-A-T دستورالعملی است که گوگل از آن برای تعیین اینکه وبسایت چه محتوایی با کیفیت بالا استفاده میکند و باید در رتبهبندی بالاتر و بخشی از چندین جنبه مختلف الگوریتم آن قرار گیرد، استفاده می شود. بنابراین اگرچه این یک عامل رتبهبندی مستقیم نیست، اما میتواند به طور غیرمستقیم بر رتبهبندی کلی جستجوی شما تأثیر بگذارد.
پس چرا E-A-T برای سئو مهم است؟
آیا تا به حال در مورد عبارت “محتوایی با کیفیت بالا ایجاد کنید” شنیده اید؟
البته که محتوای شما دارای کیفیت بالایی است، با این حال متخصصان سئو برای محتوایی با کیفیت و بازدهی بیشتر در تلاش هستند. اما درواقع چیزی که محتوای باکیفیت را میسازد، به ما نمیگویند. آیا باید تصاویر بیشتری استفاده شود؟ یا محتوا، طولانی تر باشد؟ تگ زیاد باشد؟ متا بهتر باشد؟
اکنون، گوگل به ما اطلاعات کمی در مورد محتوای باکیفیت میدهد و این میتواند پیامدهای زیادی برای بازاریابی محتوا و متخصصان سئو داشته باشد. دستورالعملهای E-A-T به بازبینهای انسانی واقعی که صدها وب سایت را ارزیابی میکنند، میگوید که گوگل دقیقاً چه نوع محتوایی را، با کیفیت بالا میداند.
طبق دستورالعمل آنها، محتوای عالی باید:
- به کاربران کمک کند.
- توسط یک متخصص ایجاد شود.
- در یک سایت معتبر قرار داده شود.
- قابل اعتماد باشد.
- به طور منظم به روز شود.
در صورت امکان، بهتر است محتوا توسط متخصصان ایجاد شود. زیرا صفحاتی که بارمنفی پراکنده میکنند باعث آسیب، اطلاعات نادرست یا حتی فریب کاربران میشوند که ممکن است رتبه پایینتری E-A-T از ارزیابهای جستجو دریافت کنند.
در ادامه، در مقاله ”7 روش موثر بهبود E-A-T برای وب سایت “، روش های موثری برای داشتن محتوایی بهتر که برای رتبه بندی وبسایت شما موثر است، را مورد بررسی قرار می دهیم و هرکدام از آن ها را با جزئیات بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
منبع: